Hur jag sprider Sverige i UK

Ett av mina jobb här är att ge föreläsningar om bla Sverige. Jag åker ut till olika föreningar runt omkring och sprider kunskap om Sverige, en liten stund av information och förhoppningsvis också skratt. 45 minuter av underhållning med information. Det kanske mest uppskattade är nog min egen version av hur en onykter älg vandrar omkring i min trädgård! Om tekniken fungerar visar jag också bilder via dator och projektor. Jag låter också publiken ta del i föreläsningen och pratar om det de kan vara intresserade av. Så alla föreläsningar ser olika ut. Ibland inriktat på natur eller mat eller historia eller allmänt. Har mycket nytta av alla mina år som lärare, guide och reseledare.

Jag ger 4 olika Talks:

Sweden

Scandinavia, likheter och olikheter mellan länderna vad gäller språk, kultur m m.

Round the Baltic Sea, om länderna kring Östersjön.

Above The Arctic Circle In Scandinavia, med bla mina egna erfarenheter från Svalbard.

Min web sida http://lenaslife.co.uk/

Det här inlägget postades i Om Wales. Bokmärk permalänken.

Kommentera

