AFTERNOON TEA FÖR BRÖSTCANCER

AFTERNOON TEA FÖR BRÖSTCANCER

Två väninnor och jag anordnade för tredje året i rad Afternoon Tea för bröstcancer i söndags. Vad innebär detta?
Jo, vi bjuder in grannar och vänner till Afternoon Tea (se artikel nedan ”A nice cup of tea”), bakar kakor, scones och gör sandwishes. Vi tre bjuder på ingredienser och arbete. De inbjudna betalar £ 5 per person. Vi har också lotter med vinster folk tar med sig.
Vi har samtliga gånger haft arrangemanget hemma hos mig och haft tur med vädret och kunnat vara i trädgården.
Här anses dessa arranganmang av många vara för kvinnor och många män kommer inte p g a att de just är män. Så min man har aldrig varit med tidigare. Lite konstigt för oss svenskar? För att attrahera män att deltaga hade min man i år satt upp ett öltält, och det var väldigt populärt, speciellt bland män. Stor succé!
Alla intäkter går oavkortat till Breast Cancer!!!!!
Hur mycket fick vi då in? Jo, £ 240, ca 2 400 svenska kronor. Förra året uppnådde vi £154, vilket vi tyckte var väldigt bra, men i år sprängde vi alla gränser! Vi hade 36 gäster och är jätteglada för vårt resultat och för att kunna ge detta till något så viktigt och riktigt.
Nu kommer min lilla utmaning till er! Gör något liknande och slå vårt rekord! Jag vet att det inte blir lätt, men värt ett försök, även om ni första året endast får in en liten summa. Många bäckar små, gör en stor å! Välj er egen välgörenhetsorganisation och gör något av det. Det behöver inte vara Afternoon tea, det kan vara vinproning, tipspromenad eller vad ni vill, bara pengarna för välgörenhet rullar in och att ni ger era vänner en stund av glädje.
Jag skulle vilja att ni Share/Delar detta med era Facebook vänner och e mail kontakter för att sprida denna utmaning till så många som möjligt!
Ser med spännig fram emot era kommentarer!

Brief note in English:

Two friends and I arranged Afternoon Tea in aid of Breast Cancer.

We raised £ 240. Very good!

I challange everybody to do something similar!

Bild | Det här inlägget postades i Mat och dryck. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till AFTERNOON TEA FÖR BRÖSTCANCER

  1. Lisbeth Rosén skriver:

    Vinprovnng vore skoj! MED små goa scones!!

  2. Roland Fogelström skriver:

    Vad fint gjort. Bordet med bakverk ser lockande ut..

  3. lenadyche skriver:

    Bordet med bakverk var lockande!!! Alla samldes som flugor runt det och vi fick fylla på efterhand!! Mycket lyckat!!

  4. a Lady & a Tramp skriver:

    Vilket bra initiativ! Jag har också jobbat för bröstcancerfonden under oktober i Sverige, både när jag sålde hudvårdsprodukter så hade vi specialevent då och skänkte en del av vinsten till bröstcancerfonden och två år i rad hade jag även klänning varje dag, likt i australien då de har ”frocktober”, dock samlar de till livmoderhalscancer. Som du säger, alla sätt är bra! Och som min mormor brukar säga: ingen kan göra allt men alla kan göra något

Kommentera

