OM BLOGGSKRIVAREN På begäran

OM BLOGGSKRIVAREN     På begäran

Det är alltid roligt att skriva ”På begäran” artiklar eftersom man vet att i alla fall en person läser den! I detta fall begäran från flera läsare.
När jag så sakterliga och trevande började med min blogg i februari i år var läsarna bara mina vänner och bekanta. Nu har bloggen spridits och jag har fått lite frågor om skrivaren.
Så för er som inte känner mig personligen, läs följande och ni övriga kan gå vidare till andra inlägg!!
Jag heter Lena Dyche och är 58 år, svenska, boende i Monmouth, Wales.
Varför flyttar man utomlands och varför Wales för mig? Det brukar finnas en av två anledningar: jobb eller kärlek. För mig var det det sistnämnda. Min man är engelsman (ej walesare) och hade redan ett hus här när vi träffades. Så efter att levt i Sverige i flera år tyckte vi att det på ”ålderns vår” var dags att flytta hit.
Jag har jobbat som lärare, guide och reseledare. Varit på resande fot genom största delen av Europa, mestadels i buss.Fortfaranade håller jag på med mitt reselederi, men numera mest koncentrerad på UK, Ireland och Spanien.
Besöker Sverige då och då för att se till familjen och vännerna.
Anlednigen till bloggens uppkomst var att man många gånger får frågor om hur livet är här, hur det ser ut m m, och då tycket jag det var enklare att helt enkelt skriva ner det. När någon nu frågar något refererar jag till min blogg eller ser frågan som ett nytt uppslag. Ni läsare som bor i UK kan göra samma till era svensk släktingar och vänner. Låt dem följa min blogg och de får svar på många frågor.
Jag vill också försöka ge information om UK och framförallt Wales, som är okänt för många skandinaver. Med förhoppning att de en dag vill komma och se vårt vackra land.
Vill ni veta mer får ni fråga!!!!

Bild | Det här inlägget postades i Brev t läsarna. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till OM BLOGGSKRIVAREN På begäran

  1. Tina skriver:

    Bra där, ålderns vår!!! Det lånar jag.

Kommentera

