GOLF The Hendre

The Hendre

En sport som inte har walesiskt ursprung, utan skotskt, men en sport stor även I Wales.

I min stad Monmout har vi 2 golfbanor. Själv spelar jag inte golf, så jag är väl ute lite på hal is med denna artikel, men å andra sidan att vara ute på hal is var en av mina specialitéer, liten isprinsessa!

Hur golf egentligen uppstod tvistas om bland de lärde. En teori som jag tror på, kanske för att jag tycker den är rolig, är att det startade med att fårahedarna upp i Skottland ofta hade en käpp med sig. Ibland var en liten sten i vägen för dem och de puttade helt enkelt iväg den. Eftersom det fanns många vilda kaniner så var det fullt av kaninhål överallt. Så varför inte se om man kan putta ner stenen i ett av kaninhålen. Golf uppstod! Sanning? Ja, ingen vet, men visst är det en rolig förklaring?

1-4 oktober 2010 hölls den stora golftävlingen Ryder Cup på Celtic Manor utanför Newport i södra Wales. Tävlingen mellan USA och Europa avgjordes i den sista matchen. Europa 14 ½ – USA 13 ½ .

Bild från The Rolls of Monmouth Golf Club

Bild | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

