CHARITY SHOPS

CHARITY SHOPS

I UK generellt finns det väldigt många olika välgörenhetsaffärer. Enbart i min lilla stad finns det 6 st. Allt från välgörenhet i utlandet till inom landet.
Jag har varit aktiv och hjälpt till i en shop, och ska ta upp det igen, i något som heter St David´s Foundtion Hospice Care. (Läs mer om St Davids i tidigare artikel) En walesisk organisation som hjälper till med att ge hjälp för behövande genom t ex att skicka sjuksköterskor till hemmen, transporter m m. När jag skulle välja vilken av organisationerna jag skulle jobba för kändes det bra att välja just en walesisk organisation, att jag kan få ge något tillbaka till det walesiska folket som tagit emot mig som utlänning i deras land.
Själv köper jag ofta kläder i Second hand shops. En del människor säjer: ”Men hur kan du bära något inpå kroppen som någon annan har burit?”. Mitt svar brukar vara: ”Brukar du ta med dig egna lakan och handdukar när du bor på hotell? För deras lakan och handdukar har tidigare varit runt en annan människas kropp!” Svaret brukar utebli. Det finns ju vatten och tvättmedel!!!!
Jag tycker det är bra att handla i Second Hand Shops för man kan göra flera goda gärningar på samma gång, ge pengar till välbehövande och spara på miljön genom återvinning!!!!!!

Bild | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

