PUBAR OCH PUBLIV 1

PUBAR OCH PUBLIV 1

Pub = Public House
En institution och kulturell plats.
Har också kallats Storbritanniens hjärta.
Puben har stor betydelse för många britter som en samlingspunkt i byn, stadsdelen, för fotbolls- eller rugby laget.
Ett ställe där man träffar nya och gamla vänner och bekanta.
Ett ställe ingen behöver känna sig ensam på. I det f d strikta Sverige verkade man föredra att människor skulle vara ensamma, än att konsumera alkohol. Men som tur är har det väl ändrats!?!?!?!
När jag började förbereda skrivandet om pubar tänkte jag mig ett inlägg, men insåg ganska snart att det fanns så mycket att skriva om, så det kommer att bli en serie av inlägg med text och bilder!

Bild | Det här inlägget postades i Pubar o publiv. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till PUBAR OCH PUBLIV 1

  1. Anita skriver:

    Intressant läsning. Mycket jag inte visste om pubar. Jag (som är blomsterälskare) har alltid fascinerats av blomsteruppsättningarna (hanging baskets) utanför pubarna. Puben på din bild är ett fint exempel.

    Önskar dig en fin helg!

  2. lenadyche skriver:

    Hanging Baskets är underbara och faktiskt inte så svåra att göra!!!!

Kommentera

