HUR JAG FIRADE ST DAVID´S DAY 2014

Det blev ett väldigt trevligt firande av St David`s Day.

Så här hälsades gästerna välkomna av mig. Ska det vara, så ska det vara!!!!!

Photo5538

Så bjöds det på purjolökssoppa, nybakat bröd ,ost  och ett gott humör. Observera att vi har en osthyvel vid osten med vilken jag hjälper gästerna att skära eftersom ingen fattar riktigt vad man ska ha en sådan konstig manick till!

Photo5524   Photo5526

Följt av köpta Welsh Cakes och te.

Photo5527

Vi hade en väldigt trevlig lunch och även engelsmännen boende i Wales, njöt av dagen. Troligen beroende på maten!!!!!

DSCF2607

Om du missat om St David`s Day, läs nedan!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till HUR JAG FIRADE ST DAVID´S DAY 2014

  1. Lisbeth Rosén skriver:

    Vilket härligt sätt att fira och vad SNYGG du är i hatten!!! Ser att våren är hos er, annat var det för två år sedan. Kram

  2. lenadyche skriver:

    Det är alltid roligt att”vara i hatten”!!!!! Våren är verkligen här! Vi ses snart!

  3. Du borde vara med i min grupp på Facebook 🙂
    Vi som alltid bär solhatt för då känns vädret bättre!
    https://www.facebook.com/groups/365826866813484/
    KRAM från mig!

  4. Trädgårdstoken skriver:

    Härligt att se lite bilder från England/Wales. Bodde och reste mycket i England/Wales/Skottland/Irland på 90-talet. Minns Wales som mycket vackert. 🙂

    /Mia

    • lenadyche skriver:

      Hej Mia! Vad kul att du tycker min blogg är intressant och att det kanske bringar tillbaka kära minnen. Kanske finner du också något nytt! Jag lägger in nya artiklar varje onsdag och lördag, besöker platser, skriver om hur det social sytemet fungerar, vad och hur vi firar, min trädgård i olika månader o s v. Välkommen till min värld i det underbara Wales!!!!

  5. Fint och ha ett eget helgon och fira in våren med,
    häftig hatt. Och god mat du bjöd på.
    Trevlig helg och kramar
    AnnaMaria

    • lenadyche skriver:

      Ja, det blev en lyckad dag i St David´s tecken! Härligt att du gillar hatten, det gör jag med! Som jag skriver, ska det vara, så ska det vara. Trevlig helg till dej också!

  6. lowamalmstrom skriver:

    Tyvärr jobbade jag den dagen men oj så söta ungarna var i folkdräkter må ja säga! 😀 Kan inget annat än le när det kommer till osthyveln! Vet hur det känns, blev tvungen att be mor min att skicka mig en osthyvel när jag flyttade till Wales, haha! Tror inte jag har lyckats lokalisera en riktig snörkniv eller en stekspade för pannkakor heller!

  7. lenadyche skriver:

    Lowa, välkommen!

  8. Steel city anna skriver:

    Haha jag har en importerad osthyvel från Sverige 🙂 men jag köper nästan bara paket med färdigskivad ost ändå. Härligt firande!

  9. lenadyche skriver:

    Mina kommer också från Sverige. Jag älskar ost och kan köpa Västerbotten på Waitrose i Monmouth, mums! Men den är inte billig, så det är ”helgost”!

  10. Anita skriver:

    Vilken trevlig dag ni verkar haft. Och där var den goda purjolökssoppan som du skrev om i ett annat inlägg. Men visst är det väl ändå märkligt att dom inte förstår sig på vår fantastiska svenska osthyvel 🙂

Kommentera

