MIN TRÄDGÅRD 7 mars 2014

Dags för förmiddagsfika denna soliga dag.

DSCF2643  DSCF2641.

Detta ser ni!                                                                    Detta ser jag!

DSCF2646

Detta ser ni när jag tittar in i kameran och jag ser min man bakom en kamera!

Dagen var så fin så jag kunde inte bärga mig utan var bara tvungen att ta fram kameran och vandra runt i trädgården.

DSCF2672

Grinden från trädgården upp till stigen ovanför. Grinden och bågen är gjorda av min man.

DSCF2654                             DSCF2678

Rosorna på bågen har inte kommit så långt.       Winter flowering honeysuckle har kommit ut.

DSCF2660

Under bågen växer vad jag med mina otroliga botaniska kunskaper kallar gula blommor!!!!

Ranunculus ficaria, svalört, var en läsares förslag?!?! Ja, tror på det!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till MIN TRÄDGÅRD 7 mars 2014

  1. CeciliaL skriver:

    Är det kanske celandine (Ranunculus vicaria)? Vet inte vad det heter på svenska.

  2. CeciliaL skriver:

    Ficaria ska det vara! Och jag ser nu att det heter svalört – kan det vara rätt?

  3. lowamalmstrom skriver:

    Åh den där bågen kommer ju se ut som något magiskt från sagan om ringen i sommar!

  4. Anita skriver:

    Åh, jag bara suckar när jag ser din trädgård och din utsikt. Vill vara där 🙂 Och visst liknar det svalört. Och jag måste säga att du har en väldigt händig och duktig man. Bågen och grinden är ursnygga.

  5. lenadyche skriver:

    Ja, min man är väldigt duktig med sina metallarbeten! Det värsta är att han aldrig hinner med eller kommer sig för att göra saker för oss!! Min önskelista är lååååång!!!!

  6. GladiGrönt skriver:

    Vad härligt att se din trädgård. Du ser ut att ha det skönt. Och jag håller med om dinman, duktig är han, men jag förstår är det precis som med min duktige snickare, dom har alltid så mycket annat som ska göras hos andra och lite less på att göra samma hemma. Hälsningar från Monica och tack för kommentaren på min blogg!

  7. lenadyche skriver:

    Monica, jag har det väldigt skönt i Wales. En dag kanske det blir din tur att få uppleva denna del av Storbritannien, Croeso! Tills dess får du njuta av mina ord och bilder!

  8. Ama de casa skriver:

    Ser underbart härligt ut 🙂

Kommentera

