1:a APRIL

Detta speciella datum i många länder.

I UK kallas datumet April Fools´Day, men även All Fools´Day.

På samma sätt som i Sverige förekommer practical jokes, skämt och man luras här också och säjer sedan April Fool!

Några kända BBC skämt genom åren:

1957 visade BBC hur man skördade spagetti från träd i Schweiz. Detta hade nog inte fungerat idag, men på den tiden var ju inte spagetti så vanligt. De visade en repris på detta imorse.

1965 kom BBC med nyheten att man nu kommit på ett sätt att inte bara sända bilder och röster genom TV, utan också lukter.

2008 visade BBC att man hittat en koloni av flygande pingviner på väg från Antarktis till Amazonas regnskog.

Vad var då BBCs skämt 2014? Jag märkte inget, men kanske fattade jag det inte eller så var jag inte riktigt uppmärksam imorse! Däremot visade ITV hönor som lade fyrkantiga ägg!

Det här inlägget postades i Om Wales. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till 1:a APRIL

  1. Tina skriver:

    Här skulle man tillåta bilar på gågatan för att gynna affärerna, ingen gick på det!!!! Läste att USA har namngett de 10 bästa aprilskämten genom historien där vårt skämt från 1962 kom bland de 10 bästa. Jag minns det än idag och tycker det var ett enastående skämt, strumpan på TV apparaten för att få fram färg!!

  2. Anita skriver:

    Jodå, minns den också, har en känsla av att några av min mammas strumpor gick förlorade den dagen 😉

  3. Veiken skriver:

    Jag tycker att det är kul med 1 april. Kreativiteten är stor och man får många härliga skratt! 🙂

    • lenadyche skriver:

      Tack! Jag ber om ursäkt att dina kommentarer inte kommit fram till mej på ett riktigt sätt. Ditte bad mej kolla och alla dina har hamnat under skräppost! Vet ej varför, men ska be någon kolla för mej! Det var 5 stycken och bara dina, inga andra, fattar inte. Detta var väldigt genant, men händer med teknik. Ska hålla ögonen öppna efter dej i fortsättningen! Jag är väldigt ledsen över att det hänt! Hälsnigar Lena

Kommentera

