BESÖK PÅ ETT LITET GARDEN CENTRE mars 2014

I helgen var det underbart vårväder här och inspirationen att göra något i trädgården bara föll på oss! Så det blev ett besök i ett Garden Centre, med fika förstås! Första hade vi tänkt åka till ett stort ställe, men bestämde oss för att besöka ett av de minsta istället. Det känns mer genuint och man gör mycket själva, sår, omplanterar m m.

DSCF3132  DSCF3142

Växthusen och gårdskatten. Den var så kelig att så fort jag böjde mig ner kom den fram till mig och ville gosa. Efter många försök fick jag en bild som inte bara bestod av delar av katten och mina skor.

DSCF3155 DSCF3133

DSCF3153

Eftersom grunden till Garden Centret är en bondgård så är det en del skräp runt omkring, gör det extra intressant.

DSCF3145  DSCF3140

DSCF3150  DSCF3147

En hel del  att välja på, trots tidigt på säsongen!

DSCF3159 DSCF3161 DSCF3162

På gården finns också ett litet Tea room med vacker vy över de walesiska kullarna.

DSCF3169   DSCF3163

Och hade vi inte tur att de firade 1-år jubileum och bjöd på ”bubbligt” och goda kakar, bl a scones med jordgubbssylt och grädde, welsh cakes och maränger med jordgubbar och grädde?!?!

DSCF3178

Det blev också en kopp te. Kan ni läsa vad som står på min t-shirt?

Vad köpt vi då för växter? Ja, det får ni reda på vid nästa bloggtillfälle på lördag!

Det här inlägget postades i årstider m m, Besökta platser. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till BESÖK PÅ ETT LITET GARDEN CENTRE mars 2014

  1. Anita skriver:

    Vilket härligt Garden Center. Där verkar finnas mycket att botanisera bland. Och den keliga katten är ju helt bedårande söt. Roligt med Gardens centers där man kan ta sig en liten rast. Och visst ser jag vad det står på din T-shirt 🙂 Snyggt!

  2. lenadyche skriver:

    Det här Garden Centre var verkligen trevligt, just att man fick den där jordnära känslan och inte bara den kommericiella! Roligt att du tycker om min t-shirt!

  3. Det är ju härligt att besöka Garden Centre vart än i världen det ligger 🙂 Passar på att kika in här emellan allt planerande och planterande! Man kan inte fatta att det bara är i början av april /Anette

  4. Ditte skriver:

    Vilket fint och mysigt Garden Centre! Där skulle jag gärna göra ett besök. Mysigt och gott med bubbel i trädgården också. Snygg t-shirt och när jag förstorade bilden såg jag texten. Härligt!
    Tänk, nu har du fått mig inspirerad av Wales. Där har jag aldrig varit, men alltid varit nyfiken på….

    • lenadyche skriver:

      Vad glad jag blir att jag kan ge lite glädje och inspiration till mina medmänniskor! Hoppas att så många som möjligt får upp ögonen för detta vackra land! Croeso! Välkommen! Javisst är min T-shirt bra, ha ha!!!!

  5. Linda skriver:

    Vilket härligt ställe det ser ut att vara! Hur kommer det sig att du bor i Wales? Wales är ett ställe som jag ännu inte har hunnit besöka, men som står på ”min lista” över ställen jag gärna vill resa till.

    Det låter helt fantastiskt att knappt ha haft någon frost – tänk att inte behöva gräva upp dahliaknölarna 😀

    Solsken
    //Linda

    • lenadyche skriver:

      Roligt att du tittade in i min värld. Jag brukar säja att det finns två anledningar att man flyttar utomlanads, jobb eller kärlek. För mej var det INTE jobb! MIn man är engelsman, men hade ett hus här i Wales när vi träffades. Jag får säja Croeso y Cymru, välkommen till Wales! Jag skriver mina inlägg på bloggen varje onsdag och lördag!

  6. Nina Överholm skriver:

    Vilket skönt ställe! Ja gillar också små, personliga plantskolor.Ofta håller de bra kvalitet också. Växterna har nog fått mer kärlek…
    Tack för hälsningarna på min blogg!

  7. Ping: ÅRSKRÖNIKA 2014 januari – juni | Lena i Wales

Kommentera

