I PARKEN 4 april 2014

Det börjar bli grönt!

DSCF3293

DSCF3294  DSCF3296

Pilen drar sig mot vattnet.

DSCF3289  DSCF3290

Tulpanerna är utspruckna.

DSCF3279  DSCF3280

DSCF3281  DSCF3282

Jag vet att jag har visat magnolia tidigare, men kunder inte motstå detta underbara träd.

Det här inlägget postades i årstider m m. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till I PARKEN 4 april 2014

  1. Anita skriver:

    Magnolia kan man aldrig få för mycket av. Du får visa hur många bilder som helst. Jag blir nostalgisk när jag ser pilarna vid vattnet. Vi har i Södertälje ett litet vattendrag inne vid centrum som kallas ”Maren” (har ingen aning om varifrån namnet kommer). Längs Maren växte förr fantastiskt vackra pilar. Tyvärr så blev dom sjuka och fick lov att tas bort. Dom är nu ersatta av andra träd men dels är dom ännu inte så stora och dels blir det aldrig den där vackra gröna ”ridåkänslan” som pilarna ger.

  2. Gunnel skriver:

    Så vacker.du har kommit långt i din trädgård. Nu har vi ingen trädgård längre då vi bor i lgh.saknar alla mina fina blommor. Tack igen för spännande läsning.ha en bra helg.

  3. Ditte skriver:

    Just magnolian påminner mig så mycket om de år då vi bodde i Peking. Magnolian och körsbärsträden var så vackra på våren och jag saknar dem verkligen. I Stockholm kan man nu se några få körsbärsträd i Kungsan och magnolia kan man se lite senare i vår, men de finns inte i några mängder direkt.
    Så fina bilder och väldigt njutbart att se.

    • lenadyche skriver:

      Tack för din kommentar! Jag har inte varit i Peking, men har hört att just körsbärsträden ska vara så vackra om våren och nu vet jag at där är mycket magnolia också. Man lär sej alltid något nytt!

Kommentera

