MIN TRÄDGÅRD APRIL 2014

Som utlovat i onsdags kommer lite bilder från vad vi köpte på Garden Centre förra helgen, samt lite mer.

DSCF3213  DSCF3210

Det blev lite penséer, pelagonier och primroses.

DSCF3097 DSCF3098 DSCF3105

Berberis buske.

DSCF3215

Vi fick också dagen innan levererat flera buskar som ska ut lite här och där i trädgården och den gamla häcken behöver bytas ut mot lite nya buskar.

DSCF3108

För några dagar sedan köpte jag denna fina plåtlåda för fröer. Tycker så mycket om den. Den lilla saken till vänster är en dubbelkruka som jag har fått växter i som present en gång. Nu använder jag den till etiketter, d v s glasspinnar där jag skriver vilka fröer jag satt i vilken kruka. Återvinning!!!

DSCF3298  DSCF3232

DSCF3227  DSCF3302

Flowering currant, latin Ribes sanguineum, svenska Rosenrips växer på sluttningen i trädgården. Och visst sluttar det, ca 30 % på vår väg upp till huset. In med ettan och sedan full fart! Lite skrämmande för de som kommer första gången!

Det här inlägget postades i årstider m m. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till MIN TRÄDGÅRD APRIL 2014

  1. Annette Berglund skriver:

    Underbart att se alla dessa växter, blir lite avundsjuk, men våren och värmen kommer väl snart hit också så jag ska inte ge upp hoppet. Trevligt att följa ditt liv i Wales. Kram Annette

  2. Anita skriver:

    Ni verkar ha så fin trädgård. Hur många kvadrat är den på? Och vilka skön färgexplosion med alla blommor. Som en påse med härligt lördagsgodis. Så smart att använda gamla glasspinnar i trä som märketiketter. Då jag är laktosintollerant äter jag dessvärre aldrig glass på eller med pinne, får hålla tillgodo med den laktosfria som finns i plastlådor.

  3. lenadyche skriver:

    Vet inte riktigt hur stor trädgården är eftersom vi inte använder oss av metersystemet. Men min man och jag var ute och stegade nyss och kom fram till ca 1 000 kvadratmeter, så inte så stor. Dessutom sluttar den ju väldigt mycket. Som du ser älskar jag glass! Men har fått lite förhöjt kolesterol och måste akta mej!

  4. Linda skriver:

    Så härligt det ser ut med alla primulor i olika färger! Jag har aldrig fått dem att fungera inomhus, men har kommit på att de trivs jättebra i växthuset och att de går finfint att sätta ut i rabatten och att de ofta kommer tillbaka. Det är verkligen blommor som i alla fall jag blir väldigt glad av 😀

    Hoppas att du har en fin söndagskväll!
    //Linda

    • lenadyche skriver:

      Jag älskar primrose. De sprider sej som en löpeld i min trädgård. Har flera olika färger och former. Och så kommer de just när man vill ha lite färg i trädgården!

  5. Birgitta skriver:

    Vad långt våren har kommit hos dig!
    Birgitta

    • lenadyche skriver:

      Ja, normalt sett är vi ca 4-5 veckor före Göteborgstrakten. Och jag har ju t ex en stor kamelia buske i min trädgård. Lite annorlunda mot Sverige! Croeso y Cymru! Välkommen till Wales!

Kommentera

