7 ÄR BRITTERNAS FAVORITNUMMER

En undersökning har gjorts bland 30 000 personer i UK om deras favoritnummer.

Det mest populära blev siffran 7.

På BBC Breakfast tog man upp detta ämne. Varför då just siffran 7? Teorierna var olika,   bl a att det är den enda siffran mellan 1 och 10 som inte är delbar, också att siffran 7 ofta har används i historiskt bl a som 7 dödssynder, 7 dvärgar.

Datumet man var född hade också flera som lyckonummer. Liksom 13 som för en del betyder otur och för andra betyder tur. Alla svarande hade en anledning till val av sitt favoritnummer,även om anledningarna varierade.

Det togs också upp om det verkligen var viktigt med ett lyckonummer och det visade sig att det betydde mycket för många människor.

Mitt är 4. Varför? Jag kommer ihåg att jag vann en stor chokladask på Liseberg som barn när jag satsat min peng på nummer 4 på det enormt stora chokladhjulet. Kanske jag fick det från att mitt födelsedatum är 24.

Har du något favoritnummer, varför just detta nummer och betyder det något för dig?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

