PIE and MUSHY PEAS

DSCF3325  DSCF3330

Paj och ärtpuré. En mycket vanlig rätt.

Pajerna köper jag, vet ingen som gör egna här. Dessa pajer var frusna och sätts i ugnen i ca en halv timma. Ärtpuré köps på burk. Eftersom vi bara hade en burk, och jag älskar ärtpuré, så drygade jag ut med lite finskuren cellri, lite lök och lite vatten. Några kokta potatisar till är också gott.

Pajerna innehåller en köttstuvning, i detta fall steak and kidney (nötkött och njure), ovanpå ligger ett lock av poröst pajdeg.

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Mat och dryck. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till PIE and MUSHY PEAS

  1. Britt skriver:

    En ovanlig maträtt får jag säga. Kanske godare än det låter.

  2. CeciliaL skriver:

    Min man gor varldens godaste kycklingpaj! (enl Jamie Oliver’s recept, rekommenderas!) 😛

  3. Anita skriver:

    Gröna ärter gillar jag men äter dom ”som dom är”, vet inte ens om dom finns som puré att köpa i Sverige. Ska strax äta lunch förresten, panerad fisk, kokt potatis och gröna ärter 🙂

    • lenadyche skriver:

      Jag tror faktiskt inte de finns i Sverige i denna form. Blir hungrig när du skriver om din underbara lunch. Ska snart äta min havregrynsgröt men det blir pubmiddag i släkten ikväll!

  4. Steel city anna skriver:

    Mushy pekas har jag aldrig lyckats anamma. Blev alltid problem när vi ofta gick till det lokala fisk and chips stället på mitt förra jobb, men jag brukade få byta mot coleslaw 🙂 paj börjar jag vänja mej vid, meat and potato pie är gott.

  5. Linda skriver:

    Det är inte nyttigt för mig att läsa den här bloggen, jag blir så Storbritanniensugen att jag nästan smäller av. Nu sitter jag här och fantiserar om fish and chips och Mark & Spencers chocolate eclairs. Hm … tur att jag inte bor i Storbritannien – skulle rulla fram utan bil 😉

    Hoppas att du får en fin dag!
    //Linda

    • lenadyche skriver:

      Linda, roligt att höra av dej! Hoppas du får möjlighet att komma hit snarare än senare! Om du inte stannar för länge kommer du nog härifrån gående på dina fötter och blir ingen Volvo (=jag rullar)! Visst finns det mycket gott att äta här, men man blir liksom lite van, som tur är, och behöver inte äta allt på en gång, som när man är här några dagar. Pubarna och affärerna finns kvar. Ska titta på lite curry som du frågar om nedan. Återkommer. Ha en skön helg!

      • Linda skriver:

        Åh, tack så snällt! Jag ska faktiskt till England några dagar i juni och titta på ett par trädgårdar tillsammans med en bloggare som jag träffade i fem minuter på Nordiska trädgårdar förra året och med en stylist som jag inte alls känner – ska bli väldigt spännande och roligt 😀

        Ha en skön helg du också!
        //Linda

  6. Linda skriver:

    PS! Du har inte recept på sådan där ”curry” de gör i England?

  7. barabrittiskt skriver:

    Vilket curryrecept vill du ha Linda??? Min man äter nog curry tre gånger i veckan. Minst.

    Mushy peas är inte riktigt min grej heller men det slinker ner om det kommer med automatiskt till fisken. Jag bloggade om English Shop i Sverige häromdagen – där finns det på burk.

Kommentera

