MIN TRÄDGÅRD 2 maj 2014

Eftersom jag varit borta ett tag har jag missat lite i trädgården och ännu inte hunnit rensa, men här är några smakprov.

DSCF4265  DSCF4275

Prydnads körsbärsträdet är nästan överblommat,,

DSCF4269

DSCF4271  DSCF4273

,,men clematisen blommar vackert på pergolan och

DSCF4279

,,i min örtskottkärra har oreganon och mejramen vuxit rejält de senaste veckorna och dillen börjar komma upp och

DSCF4284 DSCF4286 DSCF4288

,,penséerna i krukan vid dörren frodas.

DSCF4280

,,medan min älskade lilla sköldpadda tittar ner i dammen och kanske undrar var grodorna tagit vägen?

 

Det här inlägget postades i årstider m m. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till MIN TRÄDGÅRD 2 maj 2014

  1. Britt skriver:

    Mycket fin klematis. Såg sköldpaddan något?

  2. Lena i Wales skriver:

    Och ännu finare ska den bli! Nä, sköldpaddan tittade och tittade men fann inte sin prins!!! Så jag får väl gå till Garden Centre och köpa den en sköldpaddekompis!!!

  3. Ditte skriver:

    Vilka vackra växter och klematisen blev jag extra förtjust i. En av mina många favotiter…Och så fint du fått till kryddorna i skottkärran. Vilken idé!
    Och sköldis! Så fin!
    Förstår att du går en härlig grönskande tid till mötes och jag är glad över att få följa vad som händer i din trädgård.
    Ha det gott!
    Kram!

    • Lena i Wales skriver:

      Tack för de fina orden! Roligt att du tycker om att ”dyka” in i min trädgård. Idag har varit en underbar dag med sol hela dagen. Har varit i trädgården och grejat flera timmar, så nu ser det ännu bättre ut! Sköldis hälsar!!!

  4. Så fint du har det! Härlig blomning och gillade speciellt örtskottkärran…
    Allt gott!
    /Katarina

    • Lena i Wales skriver:

      Tack, Katarina! Välkommen till min värld! Ja, här är underbart och igår var det fantastiskt väder så jag var ute stora delar av dagen och nu ser det ännu bättre ut!

  5. Carina skriver:

    Kul att se lite bilder från din trädgård. Så vackert med de rosa i början – gillar det färgstämda. Kul idé med kryddorna i kärran. Det ska jag lägga in i idébanken.

    Läste om bandet, puben och orten. Blir väldigt nyfiken. Har nog redan sagt men jag vill absolut komma tillbaka till Wales.

    Have a nice holiday! 🙂 Carina

  6. Linda skriver:

    Men oj, redan blommande klematis! Inte så dumt med bättre växtzon 😀 Här singlade ett par snöfligor ner i helgen … och i morse var det tre minusgrader.

    Kram
    //Linda

  7. Ping: ÅRSKRÖNIKA 2014 januari – juni | Lena i Wales

Kommentera

