MIN TRÄDGÅRD 18 maj 2014

DSCF4853  DSCF4854

Rhododendron blommar,,,

DSCF4860

 

,,och det lilla biet har också hittat dit!

DSCF4849  DSCF4848

Ett projekt under arbete (sedan ca tre åt!). Ett påbörjat vattenfall där vattnet sprutar ut ur en genomborrad sten och leds på stenarna ner i den lilla dammen.

DSCF4865  DSCF4864

Herr Groda sitter vid kanten och njuter av duschen!

DSCF4850  DSCF4851

 

Weigela (latin Weigela, familj Caprifoliaceae), vet inte det svenska namnet.

Har nu fått hjälp av mina läsare. Den heter Prakttry och är släkt med kaprifolen.

DSCF4903  DSCF4904

Pelagonierna har kommit ut ur växthuset och de flesta har överlevt vintern och blommar på nytt.

Det här inlägget postades i årstider m m. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till MIN TRÄDGÅRD 18 maj 2014

  1. tina skriver:

    Hej vännen, undrar i vilken del av Europa du befinner dig nu? Hemma liten kort stund själv. Prakttry heter den på svenska. Har ju själv en sorts kaprifol i trädgården om du minns. Kram

  2. Anita skriver:

    Tro’t eller ej, men jag har också flera rhododendron som blommar. Fast inte den lila, den kommer nog inte förrän en bit in i juni. Prakttry är så vackert. Jag har prövat det men det klarar sig inte hos oss, tyvärr. Jag får njuta av dina bilder istället.

  3. Britt skriver:

    Hos mig har inte rododendronbuskarna startat sin blomning. Men det kommer nog. Men vi har ovanligt varmt och fint. Så här har växterna också kommit ut – iallafall på dagen.
    Weigela är väl Try, som finns i massor av sorter. Som kaprifol är släkt med.

  4. Ditte skriver:

    Underbart! Vilken vacker trädgård!

Kommentera

