CAR BOOT SALE På begäran

Car Boot Sale tycke jag är ett trevligt söndagsnöje, så jag tog med mig kameran och gjorde en liten utflykt till en sådan.

DSCF4870  DSCF4872

Bakluckorna öppna, borden ute och kommersen är i full gång!

DSCF4887  DSCF4874

Jag kom lite sent, vid 11-tiden, så det var inte så trångt som när de startar vid 7-tiden på morgonen.

DSCF4876  DSCF4878

Här finns gott om gamla redskap. Jag ville egentligen köpa borret till höger, men hade för säkerhets skull inte tagit med mig så mycket pengar och dessutom var den väldigt tung. Hade kunnat bli fin i trädgården!

DSCF4871  DSCF4875

Skålar gjorda av gamla LP-skivor. Vackert rött glas, men fattas det inte en grej där i mitten? Vem har köpt den, måntro?

DSCF4886  DSCF4880

Mycket plantor finns det också att köpa. Mycket frestande!

DSCF4881  DSCF4882

Hemmabakade kakor vid hemmagjord sylt, marmelad och pickles. Också detta mycket frestande!

Men köpte jag inget?

DSCF4898  DSCF4888

Jodå, den röda vasen som fattades på bordet ovan och en broderad tavla som ska användas i ett projekt jag så sakterliga påbörjat.

DSCF4892  DSCF4894

Några plantor blev det också, geranium och tagetes och…….

DSCF4896

….denna gamla syltkokargryta, som blev detta av…..

DSCF5180  DSCF5179

Så jag är nöjd med dagens fynd!

Det här inlägget postades i Besökta platser. Bokmärk permalänken.

35 kommentarer till CAR BOOT SALE På begäran

  1. barabrittiskt skriver:

    Åh, jag vill ha syltkokargrytan. Nu! 🙂

  2. Marit skriver:

    Så mye spennende det var å kjøpe der! Plantene og den gryten du kjøpte var flotte!

    • lenadyche skriver:

      Ja, jag kunde ha köpt mycket mer, men ibland måste man hejda sej lite! Jag tycker om att finne ting som man kan använda till något annat äv vad de är menat till. Återanvändning!

  3. Merja skriver:

    Riktig bakluckeloppis! Härligt när man kan fynda och då framför allt växter.

  4. Ama de casa skriver:

    Ja, det var fina fynd! Såg ut att finnas hur mycket grejer som helst där… 🙂

    sv: Ines Uusman är en politiker som 1996 sa att Internet bara va en fluga. Fast hon uttryckte sig inte riktigt så, hon sa att hon trodde att det var övergående och att vi inte skulle spendera så mycket tid med att surfa på nätet i framtiden. Det var en rubriksättare som skrev det där med flugan. Hur som – hur fel hade inte hon? 🙂

    • lenadyche skriver:

      Det är roligt med fynd! Jag var emot Internet länge, måste jag säja, men har definitivt ändrat mej. Tänk om jag inte träfffat dej i bloggvärlden, vad tomt det skulle kännas. Ha det bra!

  5. Veiken skriver:

    Bakluckeloppis så kul. Jag har set enstaka bilar på det här viset, men en hel marknad. Det var något nytt! 🙂

    • lenadyche skriver:

      Det är jättekul! Det är några andra som skrivit Bakluckeloppis också. Nytt ord för mej, men väldigt bra, inte bar ta över engelska ord. Hade jag vetat det innan jag skrev överskriften skulle jag har använt det!

  6. Gunnel skriver:

    Vilka coola prylar du köpte.vasen är läcker.

    • lenadyche skriver:

      Ja, visst kan man göra lite fynd då och då! Vasen passar in på fönsterbrädan i vårt arbetsrum där jag har andra djupröda prylar och djupröda gardiner.

  7. Ditte skriver:

    Verkligt roligt med bakluckelopis och vilka fina fynd du hittade. Nu vet jag vad jag kan anvämda min gamla, ärvda, syltkokargryta till… Tack för bra tips. Den har länge bara stått i ett skåp. Är så faschinerad av din krativitet och lär mig lite efter hand…

    • lenadyche skriver:

      Ja, jag tyckte jag gjorde lite fynd. Alltid roligt. Härligt om jag kan ge lite inspiration, Du ger så mycket till me på din blogg! Tack för de fina orden! Ha det bra!

  8. Agneta skriver:

    Häftigt och du har en plan med dina fynd, sånt är alltid kul!
    Agneta kram

  9. Anita skriver:

    Det börjar bli vanligare och vanligare med bakluckeloppis i Sverige också. Jättekul idé. Och vilka härliga fynd du fick med dig. Vasen är ju jättesnygg! Och just sådana tagetes har jag letat efter … lite röda i tonen. Men det får bli till nästa år, då ska jag så själv. Skålar av gamla LP-skivor tycker jag var en kul idé. Minns när jag var slarvig (i min tidiga ungdom naturligtvis 😉 ) och glömde en LP på fönsterbrädan (varför jag nu la den där). När solen gjort sitt hade jag nog kunnat sålt den som en LP-skål … spela den gick inte längre i varje fall 🙂

    • lenadyche skriver:

      Ja, det är jättekul. Vasen blev jättefin i mitt fönster. Måste har en bild där. LPskivorna är verkligen recycle! Kul med din berättelse om din LPskiva, fast säkert inte kul då! Ha det bra!

  10. Meta skriver:

    Ojojoj tur att jag har långt till ditt, annars skulle nog min plånbok vara tom för jämnan hihi det är ju sååå kul med loppisar.Ser att vi missade nåt när vi var i Dublin, men då har vi nåt kvar till nästa gång.Härligt att läsa om ditt nya land.Kul att du kikar in till lilla mig du är så välkommen
    Önskar dig en skön torsdag
    Kram Meta

    • lenadyche skriver:

      Välkommen till min värld i Wales! Tack för din fina kommentar! Nya inlägg varje onsdag och lördag. Javisst är det kul med loppis. Dublin kan man alltid återkomma till och det finns alltid något mer att utforska!

  11. Jessica skriver:

    Åhh vilka härliga bilder.
    Din gryta och blomman är så vackert tillsammans 🙂
    Hoppas allt är bra med dig.
    Stor kram
    Jessica

    • lenadyche skriver:

      Tack för din fina kommentar! Här är allt väl och solen skiner idag,i motsats till igår då det regnade hela dagen! Jag är verkligen nöjd med mina loppisfynd, jättekul! Ha en bra långhelg!

  12. Det var en fin loppis som hade blommor också.
    Din vas är jättefin, vacker målning. Och så fint det
    är med orange blommor.
    Kramar till dig/AM

  13. Jag älskar car boot sales! brukar vara en stor en häromkring och jag går så fort jag får tillfälle! Hittar alltid minst ett fynd!

  14. Fint pyntat i trädgården! Bagageloppis är poppis… Men varför heter det car BOAT sales…? Trevlig Helg och Nationaldag!

    Ps Har mejlat dig tidigare i veckan!

    • lenadyche skriver:

      Roligt att du tycker om min trädgård. Det heter Car Boot Sale, tyvärr har tryckfelsnisse varit framme, eller egentligen min dyslexi. Tack för att du uppmärksammade det. Det är ändrat. Genant!!! Tack för mailet, kommer att svara dej snarast!

  15. Härlig loppis och fina fynd.
    Kram Maria

  16. Linda skriver:

    Vilken fin gryta! Den hade jag också fallit för!

    Kram
    //Linda

  17. Anne-Marie skriver:

    Har inte direkt sett denna typen loppis där jag bor. Här heter det yard sale och det finns många sådana – både på vintern och sommaren.
    I ditt tidigare inlägg såg jag inga bilder (intervjun du gjort). Har jag missat något?
    Ha en fin helg!

    • lenadyche skriver:

      Hej Anne-Marie! Det är så roligt att höra lite om hur ni har det över där! I intervjuinlägget finns endast två bilder, påskliljor och en vy. Tyvärr kan man ju inte ta med bilder av barn, utan föräldrarnas tillstånd, tycker jag i alla fall. Därför inga skolbilder.

Kommentera

