VAD VI GJORDE FÖRRA LÖRDAGEN

HOS ”BETONGPLATTEMAKAREN”

Vi behövde lite betongplattor till en ny gång i trädgården och åkte därför till ett lokalt ställe endast 10 min bort. Förutom betongplattor har de många ornament, kanske rättare sagt hade. Stället hade tyvärr gått ner mycket se senaste åren. Tidigare var det välskött och mycket inspirerande. Tog i alla fall lite bilder för att visa er.

DSCF5149  DSCF5150

Huset började förfalla och dammen framför inte skött.

DSCF5138  DSCF5143

DSCF5134  DSCF5137

DSCF5145  DSCF5146

DSCF5152  DSCF5151

Jag vet att alla inte tycker om sådana här saker för sin trädgård, men jag gör det.

Tyvärr hittade jag inte något jag ville, till rätt pris. De små husen hade jag kunnat tänkt mej, men de kostade ca £ 120 och det hade jag inte lust att spendera. Dessutom är de väldigt tunga.

PLANT SALE

DSCF5154  DSCF5157

På vägen hem passerade vi ett hus med en skylt som sa Plant Sale och stannade naturligtvis till. En kvinna med passion för växter sådde från div frön plantor av div slag och sålde dem till en mycket resonsbel penning. Verkligen hemmaodlat i liten skala. Inte nog med detta, all vinst gick till hennes fadderbarns utbildning. Jag tycker hon är beundransvärd!

DSCF5158  DSCF5159

 

DSCF5156  DSCF5161

DSCF5164

Vad köpte vi?

DSCF5168

Liatris, foxglove och delphinium.

Dessa tre plantor för £ 4.50! Plus lite extra till välgörenhet.

Det här inlägget postades i årstider m m. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till VAD VI GJORDE FÖRRA LÖRDAGEN

  1. Ditte skriver:

    Skönt att ni fick tag på plattorna! Tyckte det var trevligt att se det övriga utbudet, även om stället i sig kanske haft och sett sina bästa dagar. Såg ett lejon, undrar om man skulle kunna få det att spruta vatten i en fontän. Såg många sådana i Peking….
    Härliga foton av vackra blommor! Din trädgård måste vara en hel blomprakt. Fina växter fick du till bra priser och precis som du tycker jag om tanken att damens fadderbarn får ta del av vinsten.
    Önskar dig en trevlig pingstafton.

    • lenadyche skriver:

      Tack Ditte! Jag hade faktiskt glömt bort att det var pings till någon annan råkade skriva det till mej. Här firar vi det inte alls. Ja, det blev en intressant dag med både betongplattor, titta på ornament och slutligen växer.Det ser ganska hyfsat ut i trädgården nu!

  2. Steel city anna skriver:

    Den där stenkyrkan var jättefin tycker jag. Fast oj vad dyrt det var!

  3. Anna Håkansson skriver:

    Vardagshjältar finns lite här och där, det är tydligt!

    • lenadyche skriver:

      Ja, man blir glad varje gång. Igår var det jag och mina väninnor som gjorde något riktigt bra, återkommer i min blogg om någon vecka med vad det vara!

  4. Anita skriver:

    Jag skulle nog kunna tänka mig ett litet sten cottage i trädgården. Det var också fantastiskt att höra om kvinnan som dragit upp plantor och sålde för att finansiera sitt fadderbarns utbildning. Som du säger, beundransvärt!

Kommentera

