WYE VALLEY 5 TINTERN och LITE JULSKYLTNING

När ni läser detta är jag i Sverige på besök hos nära och kära. Därför kan jag inte svara på era kommentarer direkt, men det kommer så småningom.

Endast några km upp längs floden Wye ligger den lilla byn Tintern.

Photo5411  Photo5407

Om ni inte redan sett min video, eller glömt, så kan ni få vara med på en guidning av mig.

 

Photo5458  Photo5426

I Tintern finns också denna trevlig pub. Det finns ett helt inlägg om denna att läsa, The Anchor Inn.

I byn finns också denna gamla kvarn…

 

Photo2679   Photo2682

…med lite småaffärer…

Photo2681  Photo5491

…detta vattenfall…

Photo5489

…med ett stort skovelhjul..

Photo2680

…café med caféhunden som väntar på att någon ska komma och leka med honom…

Photo2678Tintern  Photo2684

…dessa vackra kakel med byns historia och den gamla järnvägbron…

Photo5481  Photo5486

…fina stenhus längs floden. Det till höger är ett ombyggt gammalt kapell..

Photo5483   Photo5485

…att dessa hus ligger vid floden kan man se på sandsäckarna utanför. Det förekommer ofta översvämningar här…

 

DSCF4630   DSCF4631

…kolla in stuprännan på detta hus!…

Photo5488  Photo5487

…det finns också ett hotell och ytterligare ett café, öppet sommartid. Inuti är det bara några få kvadratmeter…

Photo5494  Photo5496

…ytterligare några vackra hus i byn.

Bilderna är tagna vid olika tillfällen vid olika årstider.

LITE JULSKYLTNING I MONMOUTH

DSCF9220  DSCF9221

I stan finns en affär öppen endast inför jul med massor av roliga julgrejer, vissa vackra och andra kanske mindre fina grejer…

DSCF9222  DSCF9224

…lite bling julsaker…

DSCF9223  DSCF9225

…och tomtar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det här inlägget postades i årstider m m, Wye Valley. Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till WYE VALLEY 5 TINTERN och LITE JULSKYLTNING

  1. Marina skriver:

    Så mysiga bilder! (Det värsta med de där bilderna är att den där ”englandstarmen” börjar röra på sig igen!)
    Nu är vi snart på väg mot Sverige också, men det vore väldigt trevligt med lite annat väder än det där grå som uppenbarligen dominerar på de flesta håll där borta.

  2. Tomtan skriver:

    undbara bilder!!!! Tror jag skulle gilla Wales

  3. tina skriver:

    Ju mer jag läser om Wales genom dina mycket intressanta, trevliga resereportage desto mer längtar jag tillbaka.. Gillar den känslan – tack!

  4. Vad härligt att höra och se dig berätta! Det finns så mycket att upptäcka och lära. Hoppas du får en trevlig vistelse i Svedala!

  5. barabrittiskt skriver:

    Tintern är definitivt på min önskelista.

  6. Britt skriver:

    Det är verkligen intressant det du skriver. Irland har aldrig stått på min önskelista, men det är nog inte fel att tänka om.
    Och en korsordsflod jag känner igen.

  7. Znogge skriver:

    Vilken vacker bebyggelse! Jag hade garanterat bytt ett par ord med caféhunden 🙂

    Kram

  8. Steve skriver:

    Oj, så härliga Walesbilder. Tack för rundturen.

  9. åsa i åsele skriver:

    En fråga, hur hamnade Du i Wales?
    Läste i inlägget här nedanför att Du nu är i Sverige å firar jul med släkt å vänner, nära å kära 🙂
    Gillar verkligen Dina bilder.

  10. skåningen skriver:

    Fina bilder Jag tyckte om stuprännan av små skålar!Svar:Vi har mycket att lära av naturen! kram!

  11. Henrik VIII var lite speciel, julaffärer är kul 🙂

  12. Veiken skriver:

    Vilken förträfflig stupränna. Jag klickade upp bilden och såg alla detaljer. Kul. En liten by skrev du. Det finns många trevligheter där trots allt! 🙂

  13. Ditte skriver:

    Tack Lena! Jag njuter och gläds av det du berättar och skriver. Videon var härlig! Jätteroligt att höra dig berätta. Och idag möttes vi! Tänk, vilken fantastisk värld vi lever i…
    Jag skulle kunna tillbringa en lång tid i Wales och ändå inte se eller uppleva mig mätt.
    Kramar!

  14. Anita skriver:

    Hoppas du har det bra hos dina nära och kära i Sverige. Här hade vi lite julkänsla igår då det kom snö och blev 5 minusgrader. Men … idag så är det dropp från taken igen. Det är alltid roligt att se lite bilder från julshopping i olika länder. Tänk att det finns en affär som bara har öppet runt jul. Det tror jag aldrig jag hört om i Sverige.

    Ha det fortsatt bra i ”Svedala”
    /Anita

  15. Jag tror jag hade gillat wales, dina bilder talar så mycket för det

    Kram Kajsa

  16. Veiken skriver:

    Tänk! Bloggvärlden är fantastisk. Man får lära sig så mycket och dessutom träffa några vänner ”på riktigt” Kul att du mötte Ditte! 🙂

  17. Tittar in för att önska dig en God Jul.
    Härligt att du får fira hemma i Sverige. Hur hamnade du i Wales om man får fråga?
    Ha en skön Jul
    Annika

  18. Nett skriver:

    Fina bilder, hoppas att du har det bra med dina nära och kära. god jul på dig!

  19. anjahill skriver:

    Det är nog bara en tidsfråga innan undertecknad dyker upp….GOD JUL! /Anja

Kommentera

