CRICKHOWELL 2

Jag är fortfarande kvar på semester, men väldig snart är jag hemma i mitt kära Wales igen.

Detta blir avsnitt två från Crickhowell, så ni kan läsa avsnitt ett i inlägget nedan!

Mar_914

Vill man bra ha en fika finns det flera caféer att välja på…

Mar_852

…och mycket bröd och kakor att välja på också. Det här blev svårt, men det blev…

Mar_854

…kaffe för min väninna och te för mig. Detta serverades i dessa roliga koppar med cup cakes på och…

Mar_850

…även tapeterna var prydda med cup cakes. Ja, just det, åt vi något? Naturligtvis, men det vill jag inte ha bildbevis på, inga nyttiga saker eller kanske var det så att jag bara glufsade i mig och glömde ta en bild, mer trolig förklaring,hi,hi…

Mar_851

…på väggarna hänger också härliga gamla foton från staden.

Den mest kända personen från Crickhowell är Alexandra Shan Legge-Bourke, allmänt kallad Tiggy. Hon var nanny för prinsarna William och Harry och assistent till deras far prins Charles. Hon bor numera utanför staden där hon driver ett Bed and Breakfast.

Dessa bilder är tagna i mars 2015. När jag berättade för en granne att jag skulle besöka Crickhowell med min kamera och skriva om detta, sa hon; men där finns väl inget särskilt. Tänk vad hemmablind man kan bli! Däremot följde en väninna med mig. Hon har varit med på flera ”reportageresor” och tycker det är så roligt att vara ute med mig för jag upptäcker saker med mina svenska ögon, saker hon sett många gånger, men aldrig riktigt tittat på. Det vidgar hennes vyer, säjer hon.

Jag fick ihop minst tre artiklar och ändå fick jag sålla rejält bland min bilder.

Mer från Crickhowell kommer senare!

MITT BBQ HOUSE

Detta har jag visat tidigare, men kör en repris eftersom det ser likadant ut i år!

Av några nersågade träd och överblivet taktegel byggde min man denna grillplats för några år sedan. Först nu har vi fått lite ordning där och kan använda grillen både i vått och torrt…

DSCF4828  DSCF4808

…svenska flaggan vajar välkomnande…

DSCF4809  DSCF4821

..spegeln blir som en fin tavla…

DSCF4814  DSCF4813

…dynan och kudden har jag virkat av trasor. Se : http://lenascandinaviandesign.co.uk/

DSCF4823  DSCF4825

…bredvid grillen står min målade sopborste och Sweet Peas i en kruka…

DSCF4818  DSCF4816

…den gamla hästsskon och silen fick bli väggdekorationer…

DSCF4810

…en liten bukett av trädgårdsblommor piggar upp på väggen…

DSCF4811  DSCF4812

..kannan är ett second hand fynd för £1.50 och ljuslyktan har jag gjort av en gammal glasburk och virkat ett litet överdrag…

DSCF4820  DSCF4819

…den handmålade papperskorgen var tänkt för växter tills jag kom på att den kommer att rosta av jorden och vattnet, så framtiden för utvisa vad den kommer att användas till. Och även i år står den kvar på samma sätt.

I en gammal kruka har jag mina mest använda trädgårdsredskap.

DSCF4826

Utanför står min mans städ för smide som en dekoration. Vill man lära sej ett riktigt onödigt ord på engelska kan man komma ihåg ordet anvil som betyder städ.

Tycker jag om blått??????

 

Det här inlägget postades i Besökta platser, Min trädgård. Bokmärk permalänken.

31 kommentarer till CRICKHOWELL 2

  1. Fina semesterbilder!

    Kram jenny

  2. Marie skriver:

    Så mysigt du har det i grillstugan!

  3. Inger skriver:

    Jag har en precis likadan kanna men med rosor på.
    Ha en fortsatt skön semester!

  4. Comsi Comsa skriver:

    Åh så mycket smått och gott som du fångat på bild. 🙂

    Kram ♥

  5. Britt skriver:

    Smider han något, mannen? Eller det kanske bara blir planer?
    Gulligt krypin.
    Blått är flott, så den färgen älskar vi. / Britt

  6. åsa skriver:

    Härligt med bilder Du har så mycket fint omkring Dig 🙂 gillar tapeten med cup cakes även om jag inte skulle vilja ha den uppsatt här hemma, men typ på ett café skulle den absolut passa 🙂

  7. Tomtan skriver:

    Mysig grillstuga

  8. Gilla skriver:

    Blått en dag…. Visst gillar du blått. Så sött ert lilla grillställe är.

    Kul att du också gillar att virka. Jag virkar och stickar så det nästan står lågor omkring mig. Men jag har ju mina 7 barnbarns barn att göra nåt till. Mina barn har alla 3 flyttat till Stockholm och därför finns de flesta av mina 7 barnbarn där också och deras avkommor. Så jag får göra mig till, så de har möjlighet att få reda på vem gamla/mormor/farmor är.

    Kram/Gilla

  9. Det är mycket vanligt att bli hemmablind. Vilket jag har bestämt för att inte bli fler gånger. Jag uppskattar också när det finns många olika sorters fik att välja på. Fina bilder. Jag önskar dig en trevlig hemresa. Hoppas du haft det underbart i Sverige och hunnit med det du ville göra. Jag kan tänka mig att det är många som ”drar” i dig när du är på besök i Svedala.

  10. Steve skriver:

    Mycket smått och gott att vila ögonen på.
    Trevlig grillplats din man byggt.
    Vitt, grått och blått är våra basfärger inomhus.

  11. Vilken mysig grillstuga! Jag älskar också blått. Gillar också kopparna med cupcakes! Åter ett härligt inlägg! 🙂

  12. Ditte skriver:

    Jag är väldigt förtjust i din grillplats och så praktiskt att kunna använda den årte om. Du har verkligen gjort så fint och jag vet ju att du är duktig och kunnig att få till det med dina händer.
    Att du sedan har hittat/fyndat vackra saker gör det hela än bättre.
    Din betraktelse från ”Crickhowell” gav mersmak, helt klart.
    Ha det gott!

  13. Susanne skriver:

    Vilken underbart mysig grillstuga!
    Så himla söt och inbjudande.
    Där vill jag gärna sitta och grilla och njuta en varm kväll.
    Hoppas du har det fint här på semestern!
    Kram Susanne

  14. Steel city anna skriver:

    Vad mysigt du har hemma!

    Cupcaketapeten var söt men då blir man väl sugen jämt 🙂

  15. Karin skriver:

    Blått, ja, det kan aldrig bli fel! Eller grönt… Eller någon annan färg. Färger kan aldrig bli fel, färgkombinationer däremot. Men blått är en klar favorit!

    Men ”anvil”. Jag trodde att jag är hyfsat bra på engelska med det kunde jag ju inte. Kollade på nätet och hittade följande exempel på hur man använder det:” Let our security and defence policy be forged on the anvil of hope from the steel of our embarrassment over Iraq.” Interesting, skulle man väl kunna säga…

  16. Jessica skriver:

    Underbar Grillstuga 🙂 hoppas du har det fint och lite bättre väder än här,förutom idag då har vi haft skapligt!!men nu lovar smhi tre dagar regn igen 😦 får nog passa på att baka :)) Trevlig helg Lena!kram Jessica

  17. Ping: SKOTTLAND (2) 2015, Oban och WALES, Crickhowell 3 | Lena i Wales

  18. Ping: ÅRSKRÖNIKA 2015 JULI – DECEMBER | Lena i Wales

Kommentera

