GLOUCESTER 2, MIN TRÄDGÅRD och VART ÄR JAG PÅ VÄG?

GLOUCESTER 2

Här kan du läsa avsnitt 1!

Feb_381 Feb_360

Inne i stadskärnan finns flera gågator med nya hus och…

Feb_427  Feb_423

…billiga affärer…

Feb_367 Feb_368

…gamla hus…

Feb_382 ??????????

…och fler gamla renoverade hus…

Feb_429

…som detta vackra hus med figurer ovanför juveleraren…

?????????? ??????????

…det händer saker på gatorna också, som denne jonglör och eldslukare…

?????????? Feb_375

…och denna man som gjorde reklam för att komma in till ett ställe och följa Six Nation när jag besökte staden i februari i år. Jag frågade om jag fick lov att ta en bild och det fick jag gärna, om jag också var med på bilden, så han stannade någon han kände på gatan och vi ställde upp oss, sedan fick jag ta en bild av honom ensam också. En verklig karaktär…

Feb_412

…Greyfriars kyrka och f d kloster. Greyfriars är gråmunkarna tillhörande Franciskanordern. Kyrkan byggdes på 1200-talet och byggdes om i början av 1500-talet, men strax efter kom reformationen och klostret upphörde. Kyrkan är idag till stora delar ruin och av klostret finns inte mycket kvar…

?????????? ??????????

…men ingången till den f d klosterträdgården är vacker.

Mer om Gloucester kommer senare!

MIN TRÄDGÅRD

Sept20150919_455

Ja, egentligen är det inte mycket alls att visa. Trädgården har verkligen fått stått åt sidan denna sensommar, vilket det frotfarande kallas här. Men eftersom vid inte riktigt har haft ens en sommar, så vet jag inte riktigt vad vi ska kalla denna tid. Tiden har ägnats år renovering av huset, stor sådan och tillbyggnad av entréen. Fuchsian blommar riktigt bra här…

Sept20150919_458

…men inte lika bra på den stora busken.

VECKANS WALESISKA ORD

Veckans walesiska ord är tillbaka!

Sept20150908_296

PÅ VÄG

Mar_1636

Ja, nu är jag på väg någonstans igen. Vart får ni veta på lördag!

Det här inlägget postades i Besökta platser, England, Min trädgård. Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till GLOUCESTER 2, MIN TRÄDGÅRD och VART ÄR JAG PÅ VÄG?

  1. anjahill skriver:

    Oj,oj! Där kan vi snacka om fuchsia! Och så makalöst vackra höstanemoner och ser jag inte också en gladiolus?
    Ja ”sommaren” har mest existerat som en teoretisk, given årstid även hos oss.

    /Anja

  2. Anne-Marie skriver:

    Jag är fortfarande imponerad av fuchsian som växer hos dig. Helt fantastiskt så stora buskar.
    Jaha, du är på väg någonstans igen. Du rör verkligen på dig.
    Ha en fortsatt fin vecka!

  3. Tomtan skriver:

    Oj så många blommor i trädgården!

  4. åsa i åsele skriver:

    För mig är fuchsia en krukväxt 🙂 Kommer ihåg hur imponerad jag blev av växterna som växte på Rhodos… flera av de som växte hej vilt hade ju jag/mamma som krukväxt 🙂

  5. FREEDOMtravel skriver:

    De översta bilderna från Gloucester påminner lite om Hasselt i Belgien. Kyrkan påminner om kyrkorna i Bretagne! Undrar vart du är på väg!?

  6. Märtha skriver:

    Jag tycker jag har en stor fuchsia som börjat blomma i slutet på augusti. Den ”krympte” nu… Här märks det att hösten kommer med stora kliv efter den sommar som aldrig kom. Lycka till på färden!

  7. Else-Marie Lundström skriver:

    Redan på väg igen, du har ju precis kommit hem. Ska bli spännande att läsa om vart. Ha det så. Kram

  8. Skruttmärtha skriver:

    Fina blommor du har i din trädgård.
    Fuchsia kallade min mormor för dansande dockor har även hör namnet blodsdroppe på dem.
    Tack, är så kul att sticka små plagg.

  9. Agneta skriver:

    Vilka fuchsior! Klimatet är väl bra för dom hos er. Och vilken söt stad! Jag tror du är på Heathrow men vart du är på väg……säkert till nåt härligt ställe med sol och värme! Flyg försiktigt!
    Agneta kram

  10. Krönikören skriver:

    Det finns inte mycket i husväg som slår gamla, väl underhållna korsvirkeshus. Och att de används är en bonus. Vilken miljö! Oavsett om det är höstsommar, höstaktigt, sensommarhöst eller vad vi ska kalla det 🙂

  11. Du är verkligen en berest dam en riktig globetrotter 🙂

    LOVE M

  12. Prylaropinaler skriver:

    Åh vad jag älskar gamla hus, kloster och kyrkor. Allra helst slott naturligtvis. Jag är också påväg någonstans…vart får ni se nästa helg.
    Kram / RosMarie

  13. Inger skriver:

    Man hinner inte alltid allt, renovering går före det mesta. Men fuchsian var fin.
    Kram

  14. Din trädgård är makalöst fin, tycker jag! Så kul med karaktären du mötte. Sådant blir ju minnen för livet!

  15. marina skriver:

    Vilka fantastiska hus! Så mysiga! Jag antar att det bara är att vänta och se vart vi kan vara på väg den här gången, jag tänker ju följa med!

  16. Ditte skriver:

    Dina inlägg om Gloucester ger reslust dit. Verkar både mysigt och vackert och mycket att titta på.
    Nja, kanske kallas detta sensensommar, för sommaren kanske vi fortfarande väntar på. Alltså nästa års sommar.
    Förstår att ni haft mycket med storrenovering och du har ju varit borta en hel del. Men jag tycker din trädgård är jättefin. Vilken fuchsia!
    På väg igen? Kanske österut…

  17. Gilla skriver:

    Det blev inte någon operation, för jag fick hjärtflimmer, så man avbröt och jag har legat på Hjärtavdelningen tills i dag. Kom hem på eftermiddagen, och jag får vänta på op ett par månader.

    Kram/Gilla

  18. Karin på Pettas skriver:

    Man kan utan vidare kalla dig för globetrotterkvinna med berättarlust.
    Intressant som vanligt och fuchsian är någonting av det maffigaste jag har sett
    Ha det bra på resan vart än den bär!

  19. Anna/notonmusic skriver:

    Aha, är det fuchsia som blommar så fint längs murarna! Är på besök hos dottern i Leeds och just hemkommen från en promenad. Varmt och soligt har vi det, förstår att det är ”sensommar” här, men hemma är det höst! Vilka vackra hus på dina bilder! Husen har verkligen en helt annan kultur än hemma!

  20. Ping: SPANIEN 2, GLOUCESTER 4 och BRITTISKA BILAR 5, BENTLEY | Lena i Wales

  21. Ping: ÅRSKRÖNIKA 2015 JULI – DECEMBER | Lena i Wales

Kommentera

