ÅRSKRÖNIKA 2015 JANUARI – JUNI

Årskrönika 2015

Ja, då har det nya året börjat och det är dags för en liten tillbakablick på år 2015.

Jag har varit borta mycket från Wales detta år, vilket inte riktigt var meningen, men så blev det.

Det mest fantastiska detta året var ytterligare ett barnbarn, lilla Edda som föddes i mars och jag blev därmed dubbelfarmor!

Januari

Min artikelserie om Wye Valley fortsatte med..

DSCF7274

…besök på Kingstone Brewery och…

DSCF7256

…och vingåren i Tintern

I början av året bar det iväg till Spanien och

DSCF8982

…där besökte jag en vackra lilla bergsstaden Casares och

DSCF0038 DSCF0046

…så var det Knutkalas i Svenska Kyrkan i Fuengirola…

DSCF3816

…den 24 januari firade jag min 60-åriga födelsedag och skrev lite om min barndom och om mina föräldrar och om…

DSCF0216 DSCF0174

…mitt firande på ett Parador i Ubeda och…

IMG_1572 IMG_1558

…om besöket i ett av Ubedas gamla palats med ägaren som guide. Något oförglömligt…

Ferbruari

I början av februari kom jag tillbaka hem till Wales och det blev…

Photo2589

…fortsättning från serien om Wye Valley med ett besök på Tintern Station och…

DSCF7489 DSCF7453

och i den lilla orten Brockweir och…

Feb_027

…recept på Bubble and Squeak och…

Feb_267 Feb_237

…på Valentines Day besökte vi Brighton tillsammans med vänner och …

DSCF0405  DSCF0407

…och på hemvägen stannade vi till i Shaftsbury.

Mars

?????????? ??????????

Det blev ett populärt inlägg om svenska konstnärinnan Annica Neumuller i Wales.

Flera andra kända walesare och ännu fler kända walesare berättade jag också om…

Photo2632 DSCF7434

…serien från Wye Valley fortsatte med ett besök i Llandogo

Photo5285 Photo5268

…det blev ett litet snedsteg precis över gränsen till England och staden Hereford

Photo5986 Mar_300

…och så blev det lite från mitt Sverigebesök. En liten tävling med bilder och text som ledträdar till var jag varit. Har ni inte gjort den, så har ni kanske nu!

April

DSCF3867

…det blev en lite påskhälsning och så hade jag fått mitt bus pass…

Apartment2014 011

…men firandet av påsken skedde Spanien och jag visade lite bilder och skrev om Marbella och några fler kända walesare…

DSCN1684 DSCN1674

…och om min spanska hemby Elviria

DSCN1758 DSCN1743

…vi gjorde också ett besök hos vänner uppe i bergen..

Så var det ju också parlamentsval och detta går att läs om under nästan hela april.

Mar_1165 ??????????

…så kommer jag hem till Wales i mitten av april och får ett mycket trevligt besök och visar också bilder från min blommande trädgård…

Mar_1265 ??????????

…det blir mer trevligt besök och jag går också runt till grannarna och fotograferar deras vackra trädgårdar…

Photo5301  Photo5302

…det blev också mer från staden Hereford och mycket från min trädgård.

Maj

IMGP2110 IMGP2094

I maj månad hade vi trevligt besök av vänner från Sverige och de gjorde en liten gästbloggning

Photo3954 Mar_1578

…så blev det fler kända walesare och mer från min trädgård och besök i ett Garden Centre…

DSCF7389 DSCF7405

…det blev också en fortsättning från min artikelserie om Wye Valley med besök i byn Redbrock

Mar_1934 Mar_1751

…det blev också ett besök till barnbarnen i Sverige

Mar_2006 Mar_1966

…en granne öppnade också sin trädgård för att få in pengar för välgörnehet och det blev ett trevligt och uppskattat inlägg därifrån…

Mar_138 Mar_189

…det blev också reportage från den gamla romerska staden Caerleon och från den moderna staden Caerleon.

Juni

May_313

…så var jag klädd för Garden Party i Buckingham Palace. En enorm upplevelse!…

May_203 May_222

…så var det mer party, fast av helt annat slag, Chepstow Racecourse och konsert med UB40…

May_488 May_459

…party, party, party! Denna gång vårt årliga Strawberry Afternoon Tea där vi drog in £ 230 för bröstcancer!! Inte konstigt att värdinnorna ser nöjda ut…

DSCF5119 DSCF4993

…men inte bara party denna månad utan också jobb i Irland och Irland

DSCF6433

…följt av jobb i Skottland.

Fortsättning av år 2015 kommer på onsdag!

God fortsättning på det nya året!

Nya inlägg varje onsdag och lördag som vanligt!

De fyra blomsterhaven

Tycker ni om trädgårdar? Gå in på bloggen De fyra blomsterhaven och bara njut av vackra bilder och mycket trädgårdskunnande!

20150712_WilliamMorris 20151228_Vinterdag08

(Bilderna tillhör bloggen De fyra blomsterhaven och är lånade med bloggens ägares tillstånd).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Årskrönika. Bokmärk permalänken.

65 kommentarer till ÅRSKRÖNIKA 2015 JANUARI – JUNI

  1. skåningen skriver:

    Du har hunnit med mycket på ett år!!……………..God fortsättning på nya året!

  2. Märtha skriver:

    Det var då massor! Jag har ju varit med enbart hälften av tiden, en del nytt kom fram. Min bl7gg är ännu inte ett år gammal, startade på Runebergsdagen 5 februari – det skriver jag om om en månad! Nu skall jag kolla ”blomsterhaven”. Hänher med i din trevliga blogg!

  3. Knytkalas gillar jag, vilket år du haft!

  4. åsa i åsele skriver:

    Tjuren från Hereford och gubben i stubben tillhör mina favoritbilder 🙂
    En fin fortsättning på 2016 önskar jag Dig.

  5. torrebloggen skriver:

    Vilken härlig årskrönika!
    God fortsättning på det nya året!
    Kram!

  6. Znogge skriver:

    Vilken härlig årskrönika! Jag väljer dock att avstå min som nog mest skulle innehålla sjukdom och död. Det har jag skrivit om tillräckligt…

    Önskar dig en härlig och spännande start på 2016!

    Kram

  7. bia skriver:

    Roligt med en tillbaka blick 😉
    Önskar dej en god fortsättning på det nya året !!
    Kram bia

  8. Anita skriver:

    Så trevligt det är att läsa din årskrönika Lena! Jag kände igen det mesta men ett par inlägg har jag varit inne och läst för första gången och jag har även läst en del på nytt. Återigen, din klädsel inför garden partyt på Buckingham Palace är såå snygg! Du klär verkligen i rött. Väldigt mycket party och tänk så mycket ni drog in till fömån för bröstcancerforskningen. Tummen upp för er.

    Just nu faller stora snöflingor utanför fönstret. Vi har ett par minusgrader och vintern verkar ha kommit för att stanna … åtminstone någon vecka framåt. Hoppas du har det fint i vackra Wales. Längtar alltid dit när jag ser dina bilder.

    En riktigt God fortsättning på 2016 och tack för att du länkat till min blogg! Nu ser jag fram mot onsdagen och resten av din årskrönika!

    Kram Anita

    • Lena i Wales skriver:

      Tack för din kommentar och denom min klädsel för Buckingham Palace gladde mej verkligen.
      Ja, vi gjorde bra ifrån oss med insamling för bröstcancer. Hoppas kunna göra det i år igen.
      Här regnar det, men vad gör det när man ka vara inne och njuta av livets goda stunder!
      Hoppas många tittar in på din fina krönika. Så väl värd ett besök!

  9. Gilla skriver:

    Det var verkligen trevligt att få följa ditt gångna år. Jag har ju inte följt dig hela året.

    Tack för din kommentar hos mig. Jag har ju legat inlagd på lasarettet för operation tre gånger. Den senaste i 2 månader Nu har jag varit hemma i två veckor. Fick komma hem lagom till julen.

    Kram/Gilla

  10. Decdia skriver:

    Ojoj, vad mycket du har varit med om… och då har inte ens hela 2015 gått! 🙂

  11. marina skriver:

    Ett härligt år som fört mycket med sig – och då finns det en hel hög med månader kvar! Önskar dig ett lika händelserikt 2016.

  12. Ama de casa skriver:

    Oj vad mycket du har hunnit med! Och ändå var det bara halva året… 🙂

    God fortsättning!

  13. Karin skriver:

    Så mycket trevligt, vackert och intressant. Vet du, jag får sån reslust när jag läser dina inlägg. Vill dit! oavsett om det är Spanien eller Wales eller nogit annat du skriver om. Du borde ju skriva en guidebok, tänker jag (fast det kanske du har gjort och jag har missat det?). God fortsättning på detta nya år (som börjat rätt beskedligt hos oss; inga översvämningar, inga snöstormar, inget elände alls)!

    • Lena i Wales skriver:

      Tack för din fina kommentar!
      Vad kul att jag kan ge reslust, det är ett av målen med bloggen!
      Någon guidebok har jag inte skrivit, men visst skulle det vara roligt att få göra det!
      God fortsättning!

  14. Barbro S skriver:

    Verkligen händelserikt halvår. En del minns jag, en del har jag glömt och en del finns kvar att läsa:). God fortsättning till dig också. Idag har det svävat omkring lite småflingor men mycket till vitt är det inte än fast kylan börjar bita mer i kinderna.

  15. Else-Marie Lundström skriver:

    Tänk att det blir så mycket du hunnit med på ett år. När året ligger framför en så verkar det så långt till nästa år och så svisch så är året slut och man sitter där med årets bokslut. Tack för alla fina bilder och berättelser från 2015. Nu ser jag fram emot 2016. Kram och Gott Nytt År på er båda.

  16. Else-Marie Lundström skriver:

    Vi fick ju vara med på ett hörn också, och hittills har vi ju bara läst om halva året, och ändå var det så mycket.

  17. Anna/notonmusic skriver:

    Vilken underbar årskrönika! Och så fick jag en repris på svenska Annicas underbara målningar, jag minns att jag verkligen gillade hennes bilder! Ha nu ett lika härligt 2016 Lena! Gott Nytt År!

  18. Steel city anna skriver:

    Vilket år du har haft! Din kamelia kommer jag ihåg. Den är fantastisk, börjar kanske blomma snart med detta milda väder! Och så alla fina platser du besökt. Så kul att du var på party i Buckingham Palace 🙂

  19. Vilket intressant och innehållsrikt halvår! Så mycket du hann med! Av alla bilder fastnar jag för den i juni då du var riktigt uppklädd för att gå på Garden Party! Lite extra fest mår man bra av!

  20. Det var ett händelserikt år, mycket roligt
    du varit med om.
    God fortsättning på 2016
    Kramar/AM

  21. Veiken skriver:

    Det är otroligt så mycket man kan hinna med på ett halvår! Tillbakablickar är intressanta och man upplever gamla minnen. Jag är dålig på sammanfattningar av det slaget. Det kallas nog lathet. Din krönika är trevlig och intressant 🙂

  22. wiolettan skriver:

    Ojoj, så mycket du har gjort under förra året, men jag förstår att det blir mycket guidande.
    Läste om igen din resa till Brighton, eftersom jag har varit där så kände jag igen en hel del byggnader och piren, där var det mycket att titta på.
    Tänk att du får åka gratis på bussarna för att du har fyllt 60 år. Det skulle jag önska att vi fick här också.
    Tack för intressant läsning och fina bilder.
    God fortsättning på år 2016.
    Kram!

    • Lena i Wales skriver:

      Tack för din fina kommentar!
      Brighton är speciellt på många sätt och änmer om det ger tillbaka gmla minnen.
      Ja, gratis lokalbus över 60, inte dumt!
      God fortsättning till dej!

  23. anjahill skriver:

    Vilket fantastiskt år du har haft! Sett mycket, upplevt mycket. Och, du kan konsten att berätta om dem till oss med bild och text.
    Att bli farmor andra gången – ja, du har då fullbokad agenda även framgent. Grattis!

    Önskar dig riktigt god fortsättning och ser framemot att läsa om dina nya mål!
    Kram, Anja

  24. Fantasiresor skriver:

    Wow vilket år! God fortsättning på det nya 🙂

    • Lena i Wales skriver:

      Trevligt att du tittade in och välkommen tillbaka. Nya inlägg varje onsdaga och lördag.
      Ja, det blev ett år av många upplevelser och ändå har jag bar hunnit genom halva året ännu!!!
      Välkommen tillbaka!

  25. Monica skriver:

    Så roligt att läsa och se, du bor vackert i både Wales och Spanien och väldigt kul med ditt Buckingham Palace party, du passar in som fisken i vattnet, hänger gärna med nästa gång:-), stackars Charles blir kanske helt förvirrad då;-)

    • Lena i Wales skriver:

      Vad roligt att du gillar min års krönika och tillbakablick!
      Buckingham Palace var verkligen en mycket speciell upplevelse! Blir jag inbluden igen,så hör jag av´mej!!!!

  26. sockenvagenssota skriver:

    God fortsättning och tack för gånga året, alla fina byggnader, blommor och maträtter du delat med dig av, för att inte tala om lokalhistoria – tack!

  27. Härlig bildkvalkad från året som gått!

    Kram Jenny

  28. Tomtan skriver:

    Många trevliga minnen där. JAg har bestämt att dra ett sträck över 2015!

  29. Det hände onekligen mycket roligt under 2015, hoppas att 2016 för med sig lika mycket. Jätteroligt också att kunna följa med dig via bloggen!
    //Lena och Anders

  30. Agneta skriver:

    Trevligt med årskrönikor! Jag känner igen en hel del och det skall bli spännande att få se och läsa fortsättningen. Du rör verkligen på dig, det måste vara roligt!
    God fortsättning
    Agneta kram

  31. Ditte skriver:

    God fortsättning på 2016! Vilket fartfyllt, festligt och omväxlande år du haft och tänk så mycket vi läsare fått vara med om genom dig. Tusen tack!

  32. Ping: ÅRSKRÖNIKA 2015 JULI – DECEMBER | Lena i Wales

  33. Annika skriver:

    God fortsättning. Så roligt att få se återblick från 2015. Inser att jag missat mycket då jag kanske inte har varit så flitig på att gå bloggrundor. Får bli en bättring på det nu 2016. Men nu har jag tagit igen lite.
    Ha det gott och kramen på dig.

Kommentera

