CONWY 2 GB:s minsta hus, MIN TRÄDGÅRD 13 MAJ 2016 och MELODIFESTIVALEN

Conwy 2 

Här kan ni läsa avsnitt 1  om staden Conwy!

Storbritanniens minsta hus

DSCN8073

Enligt Guinness Rekordbok finns Storbritanniens minsta hus i Conwy.

Det är 3,05 m x 1,8 m och på två våningar.

Huset var bebott hela tiden från 1500-talet fram till år 1900 då det utdömdes av hygieniska skäl. Det fanns varken rinnande vatten eller ett dass.

Den siste ägearn var fiskaren Robert Jones som var 1,8 m lång och han kunde inte ens stå rak inomhus!!!

Idag visas det för £ 1 i entré, ett väl värt spenderad pund!!!

DSCN8080

Det är svårt att få plats att ens ta en bild inomhus, så litet är det. På bottenvåningen finns ett litet rum med öppenspis, en liten soffa och ett bord…

DSCN8081

…på väggen händer detta gamla foto av huset som det såg ut på 1800-talet…

DSCN8078

…i rummet finns en stege som leder…

DSCN8077

…upp till svorummet. Det är så litet att det inte ens går att ta en bra bild av det och består enbart av en säng och ett litet nattduksbord…

DSCN8087..

…huset är så litet att man bara kan gå två personer åt gången. Betalar sitt 1 £ gör men till denna vänliga dam klädd i walesisk nationaldräkt. Hon poserar också gärna för ett foto tillsammans med bloggerskan, som fick böja sig rejält för att ens komma in i huset!

Vädret

Ja, det så vikitiga samtalsämnet här i UK! I söndags var det riktigt soligt och fint, men sedan kom 3 dagar av regn och grått. Så i torsdags kom solen tillbaka och i fredags var det lite blandat med sol på eftermiddagen.

Pingst

Ja, då är det pingst i helgen. Om jag minns rätt så tog man bort Annandag Pingst som helgdag i Sverige och vi fick istället en helgdag på nationaldagen.

Här i UK märker man inget alls av pingsten, ingen helgdag. Vi har ju alltid våra egna ”lediga dagar”, Bank Holidays, som jag skrivit om tidigare. Sista Bank Holiday var i början av maj och nästa kommer i slutet av maj.

Vad köpte jag på Garden Centre i söndags?

DSCN8442

I onsdags skrev jag om att jag varit på vårt lokala Garden Centre och visad bilder därifrån. Det blev inte så mycket köpt eftersom många av mina växter överlevt vintern i växthuset, men naturligtvis blev det några stycken…

DSCN8461

…6 pelagonier till cykellådan…

DSCN8463

…en ?. Den lilla lappen vad blomman heter tappade jag bort och utan fusklapp är jag illa ute med namn. Den ser vit ut på denna bild, men…

DSCN8464

…den är en liten rosa-lila skönhet…

DSCN8462

…så blev det en liten begonia för min skattkista på bordet. Hade missbedömt storleken av kistan och behöver köpa till en kruka till…

DSCN8466

…så blev det några örtkrukor också, en coriande, en rosmarin och en lovage. Oregano, mejram och gräslök hade jag sedan tidigare.

Melodifestivalen

Ja, då var det dags igen. Melodifestivalen är ju stor i Sverige. Här märker man inte mycket av den, hade inte hört låten förrän i fredags då den spelades på BBC Breakfast och det var en intervju av en av deltagarna som visade sig vara walesare,  dessutom walesisktalande.

Han är dock inte den förste walesaren i Melodifestivalen. 2013 representerades UK av walesiskan Bonnie Tyler, som märk väl inte är engelska, utan walesiska. Hoppas det går bättre för Joe i tävlingen än vad det gjorde för Bonnie som kom på 19:de plats av 26. Men hon kom i alla fall inte sist!

You´re Not Alone fick jag veta att låten heter.

Joe Woolford kommer från den lilla orten Ruthin i nordöstra Wales. Orten har jag inte hört talas om innan jag började kolla lite inför Melodifeativalen.

Som ni redan märkt är jag ingen stor Mellofan, men smaken är olika.

När min man kom till Sverige för att arbeta som konsult för ca 30 år sedan gick han glad i hågen ut en lördagskväll i Göteborg. Kom till puben och där var folktomt! Vad hade hänt? Landssorg? Så han frågad i baren och svaret blev Melodifestivalen. Jaha, och vad har det med folktomt att göra? Alla är hemma och tittar på TV, blev svaret. Min man trodde inte sina öron.

Ha en trevlig helg!

Till mina norska läsare vill jag önska er en trevlig 17 maj på tisdag!!!

Det här inlägget postades i årstider m m, Besökta platser, Min trädgård. Bokmärk permalänken.

97 kommentarer till CONWY 2 GB:s minsta hus, MIN TRÄDGÅRD 13 MAJ 2016 och MELODIFESTIVALEN

  1. Anita skriver:

    Jag betalade £ 1 för att se det lilla, lilla huset. Det tog inte lång tid men det var intressant att höra historien om huset och den siste som bodde där. Jag har många små hus i en serie som heter Lilliput Lane och jag hittade just det lilla huset i en affär i Conwy som nu står tillsammans med alla andra i min samling. Så fort jag är i UK och hittar en affär som säljer Lilliput Lane (vilket inte längre är så vanligt) så köper jag ett nytt hus. Jag har 15 st nu.

    Ja här är det Mellofeber, så fort man har radion på så pratas det om det. Det ska bli skönt när det återgår till det normala efter helgen … liiite tjatigt blir det. Men det är klart, det är ju lite extra mycket omkring det i år då det går i Sverige. Ryssland är storfavorit och kommer säkert att vinna men jag gillar Australiens låt bäst som jag hört en hel del de senaste dagarna.

    Ha en bra helg!

    • Lena i Wales skriver:

      Vad kul med dina små hus! Och att du besökt samma hus jag har, fast vi olika tillfällen.
      Om man inte är en Mellofantast, kan jag förstå att man blir trött på det i Sverige. HÄr märks det inte mycket av spektaklet.
      Ha en trevlig helg!

    • Agneta Hedlund skriver:

      Så fina blomster arrangemang! Bra tips med väskan bl a! Pingsten i Sverige blev väldigt höstlik tyvärr! Gillar verkligen din blogg!

  2. skåningen skriver:

    Det var ett litet hus! Var lagade man mat?och var gjorde man sina behov??
    Jag skickar en famn med solsken till dej!
    Ha en fin lördag!

  3. Men gud så härlig din trädgård ser ut! Det man ser av den på den där cykelbilden! Lovely!
    Kram Jenny

  4. Eva Trillian skriver:

    Melodifestival surrar lite över allt hör – men man KAN undvika den 😉 Det vet jag av erfarenhet!

  5. Znogge skriver:

    Åh, vilket fint litet hus men en smula obekvämt minst sagt 😀

    Kram och trevlig helg!

  6. bia skriver:

    Jag visste inte att det ar pingst den här helgen, förrän mamma önskade mej glad pingst…nää inte är det pingst nu sa jag…men det var det, haha….
    Och här blir det mello kväll för hela slanten !!
    Glad pingst !

  7. Gilla skriver:

    I Visby finns det också ett jättelitet hus. Men det kan man bara se utifrån. Det är bara en våning högt. Jag har bild på det, så det är synd att man inte kan lägga till den i kommentarerna.
    Jag ser att du också har skaffat blommor. Om inte till balkongen som vi, så är det väl till trädgården?

    Sv: Det är inte första gången man har röstat som en galning, när det gäller folk, som inte kan dansa sett enda dugg. Men det var tur för mig att Wassberg åkte ut, för nu vet jag att jag får se Let´s Dance igen nästa år.
    Syster Eva tröstade mig med att jag inte var den enda, som har missat att komma till mottagningen på utsatt tid.

    Hoppas att din dag kommer att bli bra. Vi ska se finalen på Eurovisionsmeloditävlingen i kväll

    Kram/Gilla

  8. biggeros skriver:

    Vilket litet gulligt rött hus!! Jag gillar din cykelblomsterlåda😉😉Den passar sig exakt där den står. Även blomster kistan är ursnygg. Så det blev lite smått och gott min vän. Jag gillade gamla goa Bonnie på 80-talet. Däremot kommer jag inte ihåg hennes bidrag. Vi får hålla tummarna för både Joe och Frans idag. Kram😚😙

    • Lena i Wales skriver:

      Huset är både gulligt och litet!
      Jag tycker själv också om vår cykel och hoppas pelagonerna kommer att pryda den ännu mer.
      Kistan har jag faktiskt köpt i Sverige.
      Ha en trevlig kväll!

  9. Åh så irriterande! Blomman är så bekant! Oerhört vacker och söt. Kommer du på/hittar lappen så kom ihåg att berätta! Gillar din fina cykel också.

    Det det röda huset (det går en röd tråd här i inläggen denna veckan!) är ju underbart och man undrar hur det har gått att leva där. Fast allt går ju på ett eller annat sätt. Jag hade fått väldigt ont i ryggen, är bara 3 cm kortare än den siste ägaren. Underbart att de har kvar det.

    • Lena i Wales skriver:

      Får vänta på fler kommentarer som kanske ger svar på blommans namn.
      Jag gillar också vår cykel!
      Huset är roligt, men skulle verkligen inte vilja bo där!!
      Kul med råd tråd! Har inte själv tänkt på det!

  10. steel city anna skriver:

    Vilket gulligt litet hus! Inget dyrt inträde heller. Jag älskar sådant här med UK, att man uppskattar och visar sin historia på ett trevligt och lättillgängligt sätt.

    Det kommer nog gå bättre än vanligt för UK tror jag i år i Eurovision. Tyckte det var lite pinsamt när Måns skulle prata nån Londondialekt med dem, blir ju ännu mer pinsamt nu när jag vet att de är från Wales dessutom.

  11. Comsi Comsa skriver:

    Ingen aning vad blomman heter men söt är den. 🙂

    Trevlig helg och kram ♥

  12. Steve skriver:

    Nu förstår jag vad trångboddhet är. Huset går dock fort att städa. Men, desto svårare att hålla ordning där inne kan jag tro.
    För mig ”försvann” Pingsten när man tog bort Annandagen som heldag.
    Trevligt att ånyo få sätta blommor i din cykellåda.
    Mellon är en hysteri som obemärkt får passera vad mig anbelangar.

    • Lena i Wales skriver:

      Ja, här kan man verkligen tala om trånboddhet! Verklig fördel det där med städningen, något jag inte gillar att göra!
      Ja, cykeln är tillbaka som blomsterställning!

  13. Steve skriver:

    Tillönskan om en Trevlig helg! tappade jag bort i avslutningen.

  14. Franska Fikon skriver:

    Jag undrar om blomman kan heta Bägarranka på svenska? Mandelvilla på latin… krukväxt i Sverige, utomhus i södra Frankrike, kanske även i Wales? Pingsten går rätt spårlöst förbi nuförtiden. Borde kanske inte det eftersom en av våra söner föddes en Annandag pingst, men det är ju en rullande helg….
    Eurovision, ja i år är det en svensk sångerska, Sarah Dawn Finer, som kommenterar tävlingen för BBC hörde jag på TV häromdagen. Hon har ett alter ego, Linda Woodruff, som en otroligt rolig och vimsig reporter. Hon ska framträda i mellanakten som denna reporter. Annars är hon en fantastiskt bra sångerska. Ha en fin Pingst i hänryckningens tid!

  15. Tomtan skriver:

    17 maj har vi varit gifta i 25 år!
    Snacka om trångbott!!!!! 😀

  16. Det är det minsta hus jag har sett, kul att du visar det! Visst är det härligt när man kan gå till plantskolan och köpa nya växter på våren! Vi har bara balkongväxter och är inne på andra omgången redan, vi har nog inga gröna fingrar.
    Kommer inte att se Mellon, gillar inte det jippot!
    Ha en riktigt skön helg!

  17. Märtha skriver:

    Min en bekant köpte ett hus i staden, de behövde mera utrymme för sin fyrapersonsfamilj. Hon fick av en händelse se gamla papper på huset, där hade funnits fyra lägenheter, och på 1950-talet bodde sammanlagt över femton personer där. Nu kändes det fullt med två vuxna och två barn… Kraven var annorlunda förr…. Här sitter inte en melodifestivalfan, tur att det finns annat att göra, och flera tevekanaler. Och här regnar! Lite. Första regnet i maj… Runda Rabattkryparen håller paus. Ha det bra!

  18. Britt skriver:

    Gulligt hus- att titta på. Men bo där – nej.
    Vädret hos dig och här har väl varit lika. Först sommar och nu nästan vinter. Plantskolebesök är alltid kul. / Britt

  19. Ama de casa skriver:

    Alltså… Mello, eller melodifestivalen, det är den svenska uttagningen. Schlagern, i min egen värld. Nu pågår det som jag kallar Storschlagern – Eurovision Song Contest – ESC. Haha! Jag lovar, det är många som blandar ihop och man får ju faktiskt kalla det där spektaklet vad man vill 😀
    Jag är dock lätt beroende. Mer svårt beroende av den svenska uttagningen då 🙂

    • Lena i Wales skriver:

      Oj,oj, så dåligt jag hänger med!!! Trodde jag hängde med genom att använda för mej ett nytt ord, Mello!!! Där ser man!!
      Har inte hängt med alls, som märks!
      Ha en trevlig Eurovision Song Contest evening!

  20. Veiken skriver:

    Tänk att någon/några verkligen har bott i det lilla huset. Skohorn modell större skulle behövas. Där hade man inte kunna ha alla fina blommor som du köpte. Jaja, ikväll är det Mellot. Jag sitter väl och slötittar! 🙂

    • Lena i Wales skriver:

      Ja, det är svårt att fatta att någon bott där, utan toa och rinnande vatten.
      Kanske ska man trots allt slötitta lite! Tittade i början om det skulle var några vackra Sverigebilder, men icke, sa nicke!

  21. Så läckert med det lilla, lilla huset 🙂 Sådant gillar jag! Här i Norrbotten pratar vi också väldigt mycket om vädret, och som det verkar, är vi sällan nöjda med det …
    Än är det lite tidigt att köpa sommarblommor här, men tack för inspirationen!
    Ha en fin Mellokväll 🙂

  22. Marit skriver:

    Et pund i betaling var nok huset verdt! Utrolig lite hus. Flotte blomster du har kjøpt!

    God helg!

  23. Inger skriver:

    Jag missade det lilla huset i Conwy, men såg mycket annat fint istället. Nu pågår Eurovision, väldigt drygt att se hela sändningen, det klarar jag inte.
    Kram

  24. Tänk att någon kunnat bo så trångt, å andra sidan inte mycket att städa. Intressanta upptäcksfärder du gör!
    Rolig tid nu när vi får ställa växter ut i trädgården, blir så inspirerad.
    Ha det bra!

    • Lena i Wales skriver:

      Det där med städningen skulle passa mej, inte min favoritsysselsättning. Men att bo så trångt skulle jag inte vilja göra.
      Det är fint i trädgården nu och jag njuter!
      Ha en fin söndag!

  25. Christina skriver:

    Haha, ja melodifestivalen har nog en förmåga att fånga tittarna. Själv har jag tröttnat på att det är så många deltävlingar och det känns som att man drar ut på den alldeles för mycket…. jag har inte följt deltävlingarna i år. Men av någon anledning knäppte jag på TV:n igår och fann en mycket bra underhållning. Årets eurovision var faktiskt riktigt bra!

    Önskar dig en fin fortsatt söndag!
    Kram

  26. TantGlad skriver:

    Vilket spännande hus. Det där huset hade jag gärnat velat sett på riktigt. Jag som är 1.70 m över havet…har jag åxo fått knäat där inne? Hmm…

    Fina blombilder visar du.

    Ha en fin söndag och kram.

    • Lena i Wales skriver:

      Visst är det gulligt och spännande. Du hade precis stått rak därinne, men knäat för att komma in genom dörren!
      Det är riktigt fint i trädgården nu!
      Ha en fin söndag du också!

  27. Ditte skriver:

    Vilket gulligt hus! Jag hade gärna betalt den lila summan eller mer därtill för att besöka det.
    i Stockholm var det skön sommarvärme , när den är som bäst, +25 i 11 dagar innan vi åkte till Spanien och sedan tog jag med det fina vädret hit. Har dock skickat hem lite på bloggvännen Comsi Comsas begäran och jag är ju ganska snäll så givetvis gjorde jag de.
    Fick stor inspiration av dina blommor och av krukorna. Kul med krukor som inte kanske är tänkta som krukor.
    Ja, mellon tittade jag på igår, men den kändes seg.
    Minns så väl Bonnie Tylor och hon har ju gjort mycket sedan hon var med.
    Önskar dig en trevlig söndag.

    • Lena i Wales skriver:

      Huset är så sött!
      Här i Wale sskiner solen idag, liksom igår, men iv har väntat länge på den!
      Jag försöker hitta kastruller,spänner o s v som kan återanvändas till krukor, rolig liten jakt!
      Hoppade över Melon igår, tittade bar alite i början i hopp om att få se vackra Stockholmsbilder, men nej!
      Ha det bra i värmen!

  28. Monica skriver:

    Kul med det lilla huset! Och här tittades på Eurovision som nu har Australien med, tycker att ingen sjöng som hon, bäst av alla och snyggt uppträdande men Ukraina som vann hade ett intressant uppträdande och så att veta bakgrunden, hon sjöng bra också, var skicklig.

    Fina blommor du hittat, är så roligt med ny fägring.
    Här är det arbetsdag imorgon, annandagen togs bort som du skrev för nationaldagen. Vi borde fått rösta om det:-).

    Regnet kom idag, vi har ju haft ett fantastiskt majväder så än tänker jag inte klaga.

    Ha det så fint och visst ja, walesarna var duktiga med, tyckte det var en trevlig låt med de killarna men alla kan inte vinna, Frans fick ju mycket mer poäng än vad jag trott, han gjorde inte sitt bästa framträdande här, märktes hur nervös han var och inte klarade att sjunga ”ut”, gick liksom inåt hans röst, var lite synd, men klarar sig säkert bra i framtiden ändå.

    Ha det fort

    • Lena i Wales skriver:

      Huset är verkligen gulligt!
      För mej blev det ingen Eurovision.
      Trädgården börja se helt okej ut nu, mycket kvar att göra, men…..
      Solen sken här på morgonen, men nu är det blandat sol och moln.
      Wales kan!!
      Ha en trevlig dag!

  29. Monica skriver:

    Ha det fortsatt fint skulle det nog stå:-)

  30. Agneta skriver:

    Vilka söta och nyttiga växter du köpte! Kryddor är gott! Och blomman var väldigt söt, den rosa, alltså. Ja, dom andra också.
    Lilla huset var ju helt bedårande! Jag tycker om små hus. Jag vill egentligen bo i ett litet hus, men det gör jag inte, ibland funderar jag på att bygga mig ett litet, litet timmerhus, jag behöver liksom inte mer. Vi får se! Men det blir nog lite större än det här söta!
    Mello kallar alla Melodifestivalen för och det har varit mellofever i hela landet den här veckan, fullkomligt sanslöst. Hype av största magnitud! Men nu är det över.
    Kul att du kommer att gå och titta på det nya vattenspelet nästa gång du kommer hem till ”vår” stad! Idag skriver GP att folkmun har på förslag att det skall heta, Göstaplasken och Lågvattenmärket!!! Gbg humorn förnekar sig inte!
    Kram

    • Lena i Wales skriver:

      Ja, jag tycker om mina örter och använder dem mycket i maten.
      Visst är huset gulligt, men för litet att bo i. Jag kan förstå din känsla av det där lilla, men jag är nog inte minimalist tillräckligt för att bo litet. Gillar mina vackra grejer.
      Här märks inte alls Mellofeber.
      Vattenspelet måste ses! Ja Göteborgarna har sin speciella humor och vi är bra på att sätta namn på våra byggnader. Våra, säjer jag, fast jag inte längre bor i närheten,hi,hi!! Men kanske en del av mitt hjärta trots allt gör det!
      Ha en fin söndag!

  31. Carina skriver:

    Underbara Wales… 🙂 1£ är småpotatis nuförtiden och vore definitivt värt möjligheten att förundras över det lilla, lilla huset och den stora mannen.

    Fina sommarblommor och jag känner igen blomman men hjärnan står still – det är inget jag odlar själv. Begonian var läcker.

    Började titta på melodifestivalen, eller titta? TV:en stog på medan jag höll på med bilder. Det var första gången på jag vet inte när. Fast i halvtid la jag ner och umgicks med kudden istället. Vem som vann har jag fortfarande ingen aning om.

    Ha det gott! Carina

  32. Lena i Wales skriver:

    Javisst är det underbart!
    £ 1 är mindre än vad det kostar att kissa på toaletten på Centralen i Göteborg och här får vi kultur för detta istället och toorna i staden är gratis!
    Ja, det är alltid roligt att köpa något nytt till trädgården. Älskar Garden Centres!
    Jag tittade inte heller, bara i början, hade hoppats på fina Stockholmsbilder som lite reklam för Sverige!
    Ha en trevlig söndag!

  33. Kvinnotankar skriver:

    Det finns ett litet museum som med sina 15 kvadratmeter, kallas för ”världens minsta filmmuseum och världens största Hasse och Tage-museum” och ligger i Tomelilla.

  34. Jag är inte heller någon mellomänniska – egentligen! Men jag sitter där ensam varje gång och glor, för gubben min ”gillar musik” och spelar bra musik – enligt hans tycke och smak – i sitt musikrum istället. Igår kväll var det enormt långt, alldeles för långrandigt. Så jag hann somna flera gånger och missade en hel del låtar. Säger kanske lite om kvalitén – eller om min musiksmak! *fniss* Men blir det samma upplägg nästa gång, då ska jag inte titta (det säger jag varje år, utom förra äret när jag gillade Måns låt Hero).
    Det lilla huset har vi åkt förbi, men vi gick inte in dumt nog. För det verkade jättegulligt…..
    KRAM
    Susie

  35. sockenvagenssota skriver:

    Så gulligt litet hus! Och pelargonerna i cykelkorgen är en ljuvlig idé!!! Önskar dig en gin söndag och underbar start på kommande vecka ❤️ Kram

    • Lena i Wales skriver:

      Huset är verkligen jättgulligt!
      Ja, pelagonierna passar verkligen i korgen och jag är väldigt glad för dem.
      Söndagen har varit undrbar, sol och lite moln emellanåt. Mycket trädgårdsarbete.
      Ha det bra!

  36. Katta skriver:

    Är de lika väderfixerade i samtal i Wales som vi är i Sverige tro? Från det fantastiska sommarväder vi precis haft har vi nu övergått i kallt blåsigt regnigt höstväder, brrr. Här var det väldigt stort med melodifsetivalen i år då den gick från Globen själv orkade jag bara inte kolla hade verkligen ingen lust. Ha det bra, kram Katta

    • Lena i Wales skriver:

      Människor här är generellt väldigt trädgårdsintresserade här och det talas mycket om trädgårdar och trädgårdsarbete.
      Här är underbart soligt nu, under dagen sol och lite moln.
      Ha en trevlig kväll!

  37. Ami skriver:

    Men vilket litet och sött hus!
    Önskar dig en fin vecka!

  38. Marie skriver:

    Åh, ett sådant ljuvligt hus! 🙂 Jag skrev på Fb i lördags att jag inte ens hade hört den svenska vinnarlåten och missat hela alltet. Det var många som tyckte jag skulle förlora mitt svenska medborgarskapå på grund av detta, så vi utlandssvenskar får allt vara lite försiktiga. 😉 Eurovision är poppis i Australien, men här på Nya Zeeland är det ingen som bryr sig om det.

  39. Anne-Marie skriver:

    Vilket gulligt minihus. 🙂
    Förstår att du fick böja dig litet eftersom du väl är rätt lång.
    Jag tittade faktiskt litet på Melodifestivalen via SvT Play. Hade inte alls tänkt att titta men så var det en bloggkompis här i USA som var med i en chat hos Facebook och så drogs jag med.
    Jag hörde aldrig låtarna utan såg bara Justin Timberlake och omröstningen. Justin skulle ha vunnit med den låt han uppträdde med. Och det hade han nog ha gjort om han tävlat. 🙂

    • Lena i Wales skriver:

      Så sött lite hus!
      Jag är inte så lång i Sverige, men här i UK är ja alla mindre och med mian 173 är jag väldigt lång här.
      Jag tittade bara på början för jag hade hoppats att de skulle visa lite vakcra Stockholmsbilder, men resten fick vara för mej.
      Jag vet inte ens vem Justin är!!!
      Ha det bra!

  40. Oj det var ett litet hus! Så himla charmigt!! Lite drygt att bo så permanent dock om man är lång, lite knepig ergonomiskt ställning, haha 🙂

    Mello är kul att följa tycker jag, doc, krockade det till viss del med dotterns dansuppvisning denna gång så jag missade en del. Kul att det gick bra för Sverige och Frans även om det inte var någon favvolåt hos mig.

    Kramar aka

  41. Decdia skriver:

    Hihi, jag tyckte att huset såg väldigt stort ut för att ligga i UK. 😉 😉

  42. åsa i åsele skriver:

    Trångt och jobbigt att inte kunna stå rak inomhus. Ett hus för dvärgar 🙂

  43. wiolettan skriver:

    Men, det var intressant, så litet men ändå har folk bott där. Måste ha varit mycket jobbigt för den personen som var så lång. Jag skulle gladeligen betala för att få gå in och se denna sevärdhet. Nu har jag fått en inblick genom dina fina bilder, så jag klarar mig ett tag.
    Fina växter du har köpt. De lyser upp och förgyller.
    Melodifestivalen är jag inte så förtjust i. För skrikigt för mig. Tittade inte men har läst att Frans eller vad han hette, den ´svenska killen, blev femma. Bra så.
    Trevlig vecka önskar jag dig.
    Varm kram!

  44. Ikas USA skriver:

    Men vad häftigt, det där lilla huset skulle jag vilja besöka! Undra vad ett hus av den storleken skulle kosta i Sthlm? Det skulle jag kunna tänka mig att ha som övernattningslägenhet, hehe. Fast gärna med dass då;) Jag såg faktiskt ESC i helgen, för första gången sen jag flyttade från Sverige! Brydde mig egentligen inte så mycket om själva tävlingen men det var härligt att umgås med svenskar och äta svensk mat!! 🙂

    • Lena i Wales skriver:

      Huset är verkligen jättegulligt, men problemet är toan!
      Svenska Föreningen i Cardiff, Wales, hade också en svensk sammankomst under ESC och de hade jättetrevligt!
      Ha det bra1

  45. Barbro S skriver:

    Vilket jättesött minihus. Kul att besöka. Så fint med dina nyinköpta blommor. En härlig tid som kommer nu även om vi får det att blomma lite senare. Visst ser jag Mello men inte är jag överförtjust. Artisterna med sina spektakulära kläder och låtarna är roligt att se och höra, men ljuset som flimrar över scenen börjar irritera mig alltmer. Åldern kanske!

    • Lena i Wales skriver:

      Huset är verkligen gulligt och väl värt ett besök.
      Det är alltid roligt att köpa lite nya planrot vårtid och se hur de utvecklas.
      Jag är ingen Mello fan, så det blev inte mycket av det för mig.
      Ha det bra!

  46. Tina skriver:

    Snyggt golv i det lilla, lilla huset! Bra att det finns kvar.

  47. Jag gillar Bonnie Tyler. Hon med den hesa rösten. Jag minns hur hon lät innan hon blev ”hes”.
    Den trädgården hade jag gärna besökt. Fanns det ingen vakt som kunde säga till den där blonda kvinnan? 🙂
    Vilket gulligt litet hus. Stackars man att bo där. Han måste tyckt det var skönt att få komma ut och sträcka på ryggen.
    Tuff cykel med blomkorgen.
    Kram Bosse

    • Lena i Wales skriver:

      Ja, hon är lite hes och därmed kanske också lite speciell.
      Den blonda kvinnan blev inte tillsagd denna gången, men lär ha blivit tillsagd vid andra tillfällen, så säjer i alla fall ryktena, hi,hi!!!
      Det lilla huset är så gulligt, men att bo där, nej tack!’
      Verkligen recykle av en bicykle!
      Ha det bra!

  48. Ping: CONWY 3, fästningen och stadsmuren, KVINNANS ROLL I UK och MIN TRÄDGÅRD | Lena i Wales

  49. Ping: CONWY 4, ett 1500-talshus och ETT TEATERBESÖK | Lena i Wales

  50. Ping: ÅRSKRÖNIKA 2016 januari – juni | Lena i Wales

Kommentera

