WALES – MIN TRÄDGÅRD i NOVEMBER och CORONA i WALES

Lördag och nytt blogginlägg!

Förra lördagen visade jag massa vackra bilder från trädgårdar i sommarskrud. Idag blir det lite om trädgårdar i höstskrud här i Wales och en liten rolig rättelse!

Min trädgård 20 november 2020

Helt otroligt igen! Ca 10 nya hallon på mina hallonbuskar. Inte vanligt ens i Wales vid denna tid. Stora, goda och söta var de också…

…denna lilla ljuvliga hittade jag också bland alla löv i trädgården…

…där många löv har blåst av träden. Det har regnat och blåst mycket här den senaste veckan, men har också varit några timmar av sol emellanåt. Normal dagstemperatur mellan 8 och 12 grader, så det har inte varit superkallt, även om det känts så ibland när blåsten satt in.

Det har varit en god äppelskörd i år på våra två små äppelträd. Jag har plockat av de flesta och slagit in dem i tidningspapper och lagt dem i makens verkstad, bara att hoppas att inga små odjur äter upp dem för mig. Några har jag också lämnat på trädet för att plocka senare och som dekoration, lite fint med rött i det grå vädret…

…annars är det inte så mycket färg kvar i trädgården, mer än alla mina fuchsia som fortfarande blommar.

En grannes trädgård 20 november 2020

Vår lockdown är över, men vi får fortfarande inte träffas, inte ens i våra trädgårdar. Däremot får vi träffas 4 personer från olika hushåll på en pub eller ett café tillsammans med massor av andra människor. Logik? Svar : Ingen! Välkommen till Wales!

En granne beställer hemleverans av grönsaker, ost, mjölk och lite annat från en liten lokal firma, så jag brukar passa på att hjälpa henne att fylla på beställningen, så leveransen blir gratis. De har nämligen flera goda ostar.

När jag hämtade min leverans passade jag på att ta lite bilder från hennes trädgård, där även hon har flera blommande fuchsior…

…samt lite annat som piggade upp…

…lite kål (eller vad det nu kan vara) finns också kvar i landet.

Pigga upp mig själv

Jag åker och handlar det nödvändigaste var 14:de dag. I övrigt lämnar jag inte huset mer än för promenader i närområdet.

I dessa tider av isolering vill det till att man försöker hålla humöret uppe och när jag var och handlade i veckan passade jag på att köpa denna tidning. Jag gillar tidningen Country Living, men köper normalt sett den väldig sällen, men denna gång slog jag till. En jultidning redan? Ja, vad kan man göra i dessa tider? Kanske se fram emot jul, även om jag i princip tycker det är för tidigt, så har jag i år tänkt om. Njut av det du tycker om, så länge du kan! Jag har dock ännu inte öppnat tidningen, ska vänta till veckoslutet. Tänk vilka små krav man har numera!

Rättelse – sanningens minut

I inlägget onsdag visade jag denna fina bil, en VolvoP1800, trodde jag. Helt fel, det är en Jaguar E-Type och inget annat. Tack ni som så snällt påpekade detta. Man lär av sina misstag.

Jag är avslöjad, kan inte mycket om bilar, men det är något jag bjudet på 😀!

Coronaläget i Wales

Om ni tycker att det blir för mycket av denna skit, så hoppa över detta inlägg!

Jag kämpar vidare, håller mig i stort sett isolerad, ingen in i mitt hus och jag går inte in i någon annans hus, åker och handlar var 14:de dag. Lockdown är ju över, men för mig gör det ingen större skillnad.

Jag har märkt att det är fler i Sverige som börjat använda munskydd. Om det hjälper eller inte är omdiskuterat, men Sverige är nog bland de få länder i Europa som inte anammat skyddet. Här i UK måste vi ha munskydd i alla affärer, läkarstationer, på bussar m m. Jag har burit mask i dessa lägen i flera månader nu och blivit van vid det. Lite imma på glasögonen när man kommer in i affärer, men den går bort efter en kort stund, så det är okej. För er som vill bära mask, men tycker det känns jobbigt; håll ut, man vänjer sig!

Lite statistik, inga roliga siffror:

Totalt antal fall : i GB nästan 1,5 miljoner, i Wales nästan 70 000.

Totalt antal dödsfall : i GB 54 000, i Wales 2 300.

Nya fall per dag : i UK 23 000, i Wales 1 000.

Det har meddelats att antalet fall i Wales är på väg ner efter lockdown. Om så är fallet har vi i alla fall inte varit i lockdown i onödan.

(Ibland använder jag UK och ibland GB. Detta beror på var jag finner fakta. Ibland tror jag att man även här blandar ihop UK och GB, många vet inte skillnaden. GB = Wales, Skottland och England. UK är GB samt Nordirland.)

Så här skrev jag 11 november:

Lockdown tog slut i måndags efter 17 långa dagar. Affärer och pubar öppnar igen. Nu kan folk börja träffas igen, både inomhus och utomhus, men inte med mer än fyra personer och bara på pubar, caféer, men inte i varandras trädgårdar. Vari ligger denna logik? Ingenstans! Man får resa inom landet, men uppmanas att bara resa om det är nödvändigt. Man får inte resa utomlands, detta innebär bl a att man inte får åka in i England. Den nya friheten är naturligtvis glädjande för många, men också oroväckande att det ska ta fart igen, tycker jag.

För mig blir det ingen skillnad. Besvikelsen ligger i att om jag vill träffa någon kan jag inte göra det annat än att behöva beblanda mig med massor av andra människor på t ex en pub, inte enskilt och säkert i en trädgård. Jag hoppas de ändrar på detta. Fortfarande går jag inte in i någon annans hus och släpper inte in någon i mitt hus. Jag är inte så förtjust i att shoppa, så fler besök i affärer blir det inte heller för min del. Pubar och restauranger undviker jag också.

Trevlig helg till er alla och ta väl vara på er!

Detta inlägg publicerades i Min trädgård. Bokmärk permalänken.

64 kommentarer till WALES – MIN TRÄDGÅRD i NOVEMBER och CORONA i WALES

  1. Så vackert du pyntat på ditt bord, som ett litet altare. Håller med om att det där med att man inte får bjuda hem vänner till trädgården låter knepigt – det borde väl vara säkrare än att mötas på puben som du skriver, där det dessutom finns en massa främlingar. ….
    Men vad fint det blommar i din trädgård! Blir ju glad av att se så många blommor på en och samma gång 🙂
    Ta väl hand om dig och må så gott det går!

    • Lena i Wales skriver:

      Min symaskin byter skepnad efter säsong, gillar att ändra lite då och då.
      Ingen logik alls i vissa beslut här, tyvärr.
      Det finns en del blommor kvar, även om de blir färre och färre. Vi har lite längre säsong här än i Sverige.
      Jag kämpar vidare!
      Take care!

  2. Madame skriver:

    Tænk at du har hindbær/hallon i haven stadigvæk. Men det er trist, at I ikke mødes i jeres haver. Lige som hos dig har det regnet og blæst meget i de seneste uge, og næsten alle blade er blæst af træerne her. Hvor er det fint, at du bestiller grøntsager, ost, og mælk sammen med en nabo. Så fin en Jaguar E-Type, som vi troede var en Volvo 🙂
    Pas godt på dig selv i denne coronatid!

  3. Naturen får fnatt ibland när det är så varmt, nån jordgubb har vi haft nån gång. Om man beskär buskar, så fortsätter det bara växa… ha en bra dag!

  4. Susie Bloom skriver:

    Vet inte hur naturen eller hur min trädgård har reagerat eftersom jag numera sitter inne HELA TIDEN. Släpar mig ut i växthuset var 3-4:e dag för att vattna det är allt – och där ser det hemskt ut. Rolle stackarn gör vad han kan; sopar och städar och fixar med värmeinställningen som naturligtvis hade sagt upp sig (vad kan man annat vänta en sånt här trist år), men han kan inte sköta om växterna. Än så länge lever dom i alla fall och det får man vara glad över….. 🙂
    TREVLIG HELG/Susie

  5. Marit skriver:

    Det er jo utrolig at du fortsatt har bringebær/hallon i hagen din!. Det er en uvanlig sesong i år med så varmt vær. I fjor kom snøen 12. november, men enn så lenge har vi ikke fått snø. Dine fuchsia er så fine!
    God helg!

    • Lena i Wales skriver:

      Även naturen är konstig i år, gör lite som den vill och det kanske är det som är tjusningen med naturen, går sina egna vägar, antingen vi människor vill det ena eller det andra.
      God helg!

  6. Geddfish skriver:

    Tacksamt att du har så vacker trädgård att visa upp, även grannens!
    Ur led är världen! Hur ska det gå? Här i Sverige har vi haft en hög ålderstopp men nu kapas den genom pandemin. De flesta dödsfallen är äldre över 80 år.
    Ja, ni har verkligen konstiga regler i Wales vad gäller att träffas. Det måste ju vara mycket bättre att träffa ute i era trädgårdar än inne på en pub tillsammans med massa andra.
    Trevlig lördag! Kram från Lidköping som är grått och regnigt just idag.

    • Lena i Wales skriver:

      Det är lite skillnad på växtlighet här på hösten och våren jämfört med Sverige.
      Tiden är verkligen ur led på många sätt.
      Flera regler här som är totalt ologiska, tyvärr.
      Tur att man emellanåt kan ta en fina över Messenger, det gillar jag!
      Skön lördag från ett mulet, men inte grått Wales!

  7. walkaboutsweden skriver:

    Pjuh! Då har jag alltid ”tänkt” rätt när jag skrivit GB. Fast det har nog varit mer tur än skicklighet.
    Börjar bli många nya regler här i Sverige nu också. Vi kanske blir det nya Wales. 😉

    Trevlig helg Lena!

  8. Eva skriver:

    Vacker blomsterfägring i november månad! Jag tycker det är jätteintressant att läsa om coronan och dess följder och utveckling hos er. Här får vi skrämmande siffror om att dödligheten på äldreboenden ökar igen. Tack för info om GB resp UK.
    Trevlig helg!

    • Lena i Wales skriver:

      Ja, roligt att det finns lite färg kvar i trädgården, muntrar upp i den grå vardagen.
      Roligt att du gillar att se utvecklingen i Wales med coronan. Ingen rolig läsning, men intressant.
      Hemskt när smittan kommer in i äldreboendena igen, inte bra.
      Trevlig helg!

  9. Ingrid skriver:

    Ni har ännu mycket vackert i trädgårdarna att glädja er åt. Här är det bara vissna löv som far omkring i blåsten.
    Hoppas att er lockdown visat sig vara effektiv. Man borde vara lite hårdare här i Sverige tycker jag, för på något sätt måste vi ju få stopp på eländet. Det är väl bara att hoppas på vaccinet, men när kommer det??
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

  10. Märtha skriver:

    Ibland skulle det smaka med en lite längre växtperiod, samtidigt som jag tycker det är skönt att naturen vilar, att ha det akuta utearbetet gjort och få pausa med det i några månader. Här skall vi nu också ha en tre veckors hårdare restriktionsperiod, eftersom coronafallen eskalerar i vår huvudstad med närmaste omgivning. Det området står vanligtvis för två tredjedelar av våra smittade här i landet. I Borgå har vi fått 27 nya fall under november månad, känner inte en enda som drabbats. Vi har haft vitt på marken i två dygn nu, men till kvällen och natten aviseras regn. Igen. +3 grader just nu. Ha det gott!!

    • Lena i Wales skriver:

      Lång säsong har både sina för- och nackdelar.
      Vad tråkigt att Coronan tagit far hos er igen.
      Känns nästan lite vintrigt hos dig.
      Nu på morgonen dimma, men den verkar börja lätta lite.
      Take care!

  11. gertieresor skriver:

    Hej Lena!
    Nu har jag hittat hit, efter att du varit på besök och skrivit hos mig. Intressant att läsa om ditt Wales, som jag faktiskt inte har besökt, trots flera turer till England, Skottland och även Irland. Vi pratade om att ta en ny tripp till Skottland och då även passa på att besöka Wales, men, men, sen kom corona och nu står det skrivet i stjärnorna, likt alla andra resor som vi har ställt in de senaste 8 månaderna. Jag passar på att läsa lite mer här hos dig, få mer inspiration av och från Wales…och hoppas på vaccinet.
    Hälsning från ett mörkt och snöigt Norrbotten.

    • Lena i Wales skriver:

      Välkommen till min blogg! Trevligt att ha dig med mig!
      Nya inlägg varje onsdag och lördag.
      Det är många fler än du som inte varit i Wales, men varit på många andra ställen i UK. Wales ligger liksom lite vid sidan om och har inte varit bra på att ”sälja sig”.
      Ett mycket vackert land och massor att se.
      Dimman har lättat lite och de kan nog bli en fin dag till slut.
      Take care!

  12. Blomsterbönan skriver:

    Roligt med lite blommor och bär i trädgården, här är det grått och blött.

    Jag är otroligt dålig på bilar så jag hade lätt köpt att det var en sån där….. röd!?

  13. Minton skriver:

    Vackra blommor på ditt bord. Det är inte lätt med bilar om man inte är intresserad. Den röda Jaguaren var min drömbil i ungdomen.
    Sköt om dej
    Kram

  14. Jag gillade förut inte bergenia men tycker nu att den är rätt fin. Fuchsiorna är ju helt fantastiska. Undrar om de funkar här eller om det på sommaren blir för hett. Tunna blad.

    Det är ju helt vridet att ni får gå på puben men inte träffas hemma i trädgården. Kan det vara för att ”skydda” pubarna? Här får man ju träffas max sex personer hemma men det hindrar inte grannarna, det var fler än så som klev in genom porten såg jag när jag kom hem från den överfulla Lidl-butiken.

    Ha en fin helg och sköt om er! Kram

    • Lena i Wales skriver:

      Jag har inte sett några fuchsior i Spanien, vad jag kommer ihåg, så det kan vara så att den inte passar klimatet.
      Beslutet har säkert mycket av sin förklaring i ekonomi. Dessutom tror de att om man är utomhus och det blir för kalt och några flaskor är tomma, så går man helt enkelt in i husen. Det är många här som också struntar i reglerna och det är ju också anledningen till att vi var tvungna att gå in i lockdown.
      Kram!

  15. farfar hebbe skriver:

    Det kan vara fint i trädgården även på hösten,och färska hallon nu nästan otroligt…Ibland är det svårt att förstå hur dom tänker som sätter reglerna nu i coronatider..
    Jag tar gärna ett wienerbröd men tycker inte om dom med mycket kladd i/på..Haé Kram.

    • Lena i Wales skriver:

      Normalt sett har vi inte färska hallon här vid denna tid.
      Vissa regler är på sandlådenivå här, tyvärr.
      Älskar wienerbröd. Det finns några sorter i Wales, men jag handlar ju bara var 14:de dag, så får ta igen det vid nästa handel.
      Kram

  16. Veiken skriver:

    ¨Hösten här precis som hos er har inte helt lagt av ännu, även om ni har fler sorter som blommar! När kylan kommer smäller det väl till ordentligt. Det var länge sedan vi var med om vinter. Jag hade nästan glömt hur mörkt det blir på eftermiddagen.
    Det är inte bara i Wals som det är rörigt. Här vet vi nästan varken ut eller in, men vi håller oss för oss själva och gör lite utflykter till ställen där vi tror att det är folktomt! Vi handla varje söndag direkt när butiken öppnar. Då är vi nästan ensamma.
    Hoppas den här skiten snart är slut!
    Ha det bäst och var rädd om er!

  17. Titti skriver:

    Härligt med hallon i november!! Ja här svajar coronareglerna också! Ska man vara inne eller ute? Jobba eller inte? Julhandeln är viktig så reglerna lär ändras innan den kommer igång…tyvärr!
    Hoppas vi får ett bättre år, nästa år…hoppas…
    Den tidningen brukar jag köpa! Speciellt julnumret 🙂
    KRAM från ett blåsigt Öland & Titti

  18. Znogge skriver:

    Det finns mycket som är ologiskt när det gäller pandemin. Att inte kunna träffas i trädgården men väl på puben låter som om någon tänkt helt fel där. Sverige går mot strömmen när det gäller många saker och det känns märkligt minst sagt!

    Önskar dig en fin söndag!

  19. Anita skriver:

    Mina fuxior har nu fått flytta in i jordkällaren. Jag hade dom inne men blommorna bara trillade av hela tiden så det är bara att konstatera att dom behöver sin vintervila. Här är mörkt. Här är snö och blött och geggigt. Coronan har ökat även här och vi håller oss hemma.

    • Lena i Wales skriver:

      Här har vi fuchsiorna i marken , så de får stanna där över vintern och hoppas att de överlever, de brukar göra det.
      Det mörknar här strax innan kl 5, så det är långa, mörka kvällar.
      Snö, låter som en dröm för mig!
      Har förstått att det är lite krisigt i Sverige med Coronan, så hemskt. Känner med alla i mitt gamla hemland.
      Sköt om dig!

  20. Karin skriver:

    Så härligt med äpplen och hallon i november! Och så alla dina fina fuchsior, dessutom, vilken rikedom. Tack för snabblektion om UK och GB – enkelt och bra förklarat. Jag måste alltid kolla när det måste vara rätt, men nu ska jag försöka memorera.

  21. Gott med hemmaodlade hallon, men kanske lite fel årstid 😛 Gott med en god äppelskörd också 🙂
    Det är nog mycket i Corona-restriktioner och bestämmelser som inte är eller känns helt logiska, det är en konstig tid vi lever i nu. Hoppas att det vänder snart!

    • Lena i Wales skriver:

      Vi hade en fantastisk skörd av hallon i somras. Att det kommer fler vid denna tid är inte vanligt. Ur led är tiden!
      Även äppleskörden var bättre än väntat.
      Logik och Corona verkar inte funka ihop. Allt är upp och ner.
      Bara att försöka hålla ut!

  22. Monica skriver:

    Ljuvligt med hallon i november! Tänk så goda de är! Och du har blommor ännu, är fint att kunna ta in lite och kvistar kan vara vackra också. Den tidningen köpte jag alltid, ja fler och har sparat en del. Köpt en engelsk jultidning nu, och konstigt, förr satte jag mig med en kopp te eller kaffe direkt sen och bläddrade igenom, läste mer noggrant en gång till, nu lägger jag den på ett bord och den får ligga där i en vecka minst, tittar knappt på omslaget. Så totalt olikt mig men får liksom ingen ork fast tiden finns ju mycket mer nu. Ja vad är det med oss? Men jag känner mig både trött och stressad numera.
    Ha det så bra du kan, ja det där med att inte få träffas i trädgård är så urbota dumt, sen att sitta inomhus är ju riskabelt i alla miljöer om man inte har munskydd och även då om det rör sig om en längre tid, smittan finns ju överallt. Här ikväll går Greta.filmen på bio och sen stänger de, undrar om det blir fullt då? Är ju inte så klokt att sitta i timmar tillsammans även om salongen är väldigt stor och det beror ju också på hur många som kommer. Det med 8 gäller från tisdag, ja du vet, då är vi särskilt smittsamma, jag ler faktiskt när jag skriver, alternativet är ju att gråta.

    Andra planerar att trycka ihop hela släkten i ett litet hus om pappa Stefan säger att 8 ska upphöra på julafton …

    • Lena i Wales skriver:

      Hallon i november är lyx.
      Vad roligt att du också gillar CL.
      Jag känner som dig med orken, den är liksom inte riktigt där.
      Vettiga regler är helt okej, men när de blir löjliga, tappar man förståelsen för regeringen. Kanske är det bara pengar som styr och det är trist.
      Har inte hört talas om Greta-filmen. Är det om Greta Tunberg eller Greta Garbo? Vilken skillnad, hi,hi.
      Jag skulle inte gå på bio i detta läge.
      Vi får se hur det blir över jul.
      Sköt om dig!

  23. skåningen skriver:

    Vackra blomfoton!
    Jag hoppas att du har haft en bra söndag!
    Kram!

  24. Ditte skriver:

    Så fint det blommar fortfarande både hos dig och din granne. Men att förstå logiken i var och hur man kan träffas ger jag mig inte på. Fantastiskt med hallon i slutet av november.
    Här kan vi själva bestämma om vi vill bära munskydd eller ej. Jag gör det inte eftersom dels mitt ansikte inte klarar det eftersom jag fått ny hud och jag är tveksam till nyttan i butiker där det ändå är gott om plats och luftigt. Men på bussar och de kollektiva transporterna där det inte går att hålla avstånd så kanske det är bra. Men man bestämmer själv. Tyvärr har ju länder som haft munskyddstvång och hård ”lockdown” även haft stor ökning av smittan . Jag är inte alls orolig men rör mig med avstånd och är ute mycket och stärker kroppen. Vi träffar heller bara några få vänner utom familjen (döttrar och barnbarn) och vi vet att vi är friska.
    Men vi är försiktiga och håller avstånd.
    Många tankar till dig.

    • Lena i Wales skriver:

      Det finns ingen logik i hur man får träffas, jag har gett upp.
      Det är så olika i olika länder hur man ser på olika saker och folk är också olika i olika länder. Vad som är bra på ett ställe, funkar inte på ett annat.
      Tack för att du tänker på mig!

  25. Monica skriver:

    Det är Greta Thunberg, en regissör har följt hennes liv i ett helt år och filmen är bra och intressant sägs det, ovanlig också antagligen men nej det blev inget biobesök och idag stängs väl alla biografer. Den andra Greta var ju också intressant 🙂

  26. Marika skriver:

    Hej Lena!
    Inte dumt med hallon i november. Fick plocka härliga röda äpplen hos grannen, har samma fundering om de klarar sig, utan att någon gnagare smakar på dem. Har lindat in dem i tidningspapper, de doftar ljuvligt. Är så imponerad av de stora fuchsiorna, så fina. Helt rätt, man skall unna sig det man vill, om man har möjlighet till det. Kan känna att det är skönt att det blir advents och Jultider, hoppas att folk sitter inne och myser.
    Ha det gott /Marika

    • Lena i Wales skriver:

      Hoppas våra äpplen klarar sig. Vi får rapportera varandra när vi vet.
      Fuchsior trivs i vårt klimat och de blommar så länge, älskar dem.
      Jag ser fram emot jul och börjar greja mycket tidigare än vanligt. Så annorlunda i år.
      Ha det bra!

  27. Ama de casa skriver:

    Så fint det blommar fortfarande, det är ju ändå snart december 🙂

    Logiken där hur ni får och inte får träffas är ju helt sanslöst ologisk! Kanske är det så att dom vill gynna pubägarna för att dom ska få nån liten inkomst ändå. Men som sagt. Otroligt obegripligt…

    Ha en fin start på den nya veckan!

  28. åsa skriver:

    Att ekonomin styr är nog rätt vanligt och så även nu under covid19.
    Din hallonbuske måste tagit fel på årstiden 🙂
    Det är min mor som har pyntat och gjort jul… här hemma har vi ännu inte en endaste liten julgrej framme, förra året kom inte ens granen fram, vi får se hur det blir i år.

    • Lena i Wales skriver:

      Tyvärr är det nog så att ekonomin styr över hälsan ibland.
      Fint hos din mor. Jag har inte börjat ännu, men tänker ta fram adventsstakarna i slutet av veckan.
      Sköt om dig!

  29. Therese Bjärstig skriver:

    Tänka sig hallon?! Galet, särskilt som vi har minus och snö, men det är det som är charmen, att det skiljer sig så mellan platser! Hoppas du har en fin vecka ❤

  30. wiolettan skriver:

    Jag tycker om ditt symaskinsbord med vackra växter på.
    En härlig trädgård och fortfarande ser det inte ut som om det är sen höst och snart vinter.
    Hallonen blev jag mest förvånad över.
    Äter inte fåglarna upp äpplena som sitter kvar på trädet? Eller ni kanske inte har några stora fåglar där hos er.
    Bra att du köpte tidningen för visst måste vi unnas oss något extra dessa tider. Roligt att du sparar till helgen innan du öppnar den.
    Den där smittan är jobbig och inte något som vi ska ta lätt på. Så det är bra att du är försiktig. Hit kommer ingen heller nu och vi besöker inte vänner.
    Har provat munskydd då jag var tvungen att ta bussen till min hjärtläkare och det gick bra. Lite svårt att ha munnen stängd, men kanske ovanan.
    Ha det så bra som de går
    Kram!

    • Lena i Wales skriver:

      Jag tycker också mycket om min symaskin, olika under olika säsonger.
      Några äpplen har blivit uppätna, men vi har när runt, så de är inte så lätt åtkomliga.
      Började läsa tidningen i söndags, men har en hel del kvar att njuta av.
      Man vänjer sig vid munskydd. Jag har använt det så länge nu att det känns naturligt. Egentligen är den tanken hemsk att något så konstigt kan bli naturligt.
      Kram!

  31. snicksnack71 skriver:

    P1800 var min mammas älsklingsbil, för det körde Helgonet. Men jaguaren var så läcker den med.
    Trädgårdsprakten är vacker. bara att njuta
    I Sverige har vi nu fått att max vara 8 personer vid allmäna tillstäningar. Puben stänger kl 22.00 och man uppmanas att inte umgås, gå på gym, ha fester eller middagsbjudning. Endast umgås med familjen, jobba hemma och inte gå och handla.
    Bara att kämpa på och göra sitt yttersta
    Kram Kajsa
    http://www.bland-kastruller-och-vinglas.se

  32. Anni skriver:

    Ska jag ha en bil någon gång så ska det vara en Jaguar. Då kan jag tänka mig ta körkort också 😉
    Härligt med så många blommor fortfarande! Här är det också mil, men blommorna tog stryk vid tidigare köldgrader.

Lämna en kommentar