WALES – FOTBOLLS EM 2021, BÄNKAR och STOLAR OCH NÅGRA FRÅGOR

Lördag och nytt blogginlägg. Idag om Wales framgång i fotbolls EM, några frågor och en vandring bland bänkar och stolar.

Jag har hört att många av er fått en värmebölja över Sverige. Vi har också haft sol och värme här, ca 24 grader, men ingen riktig hetta, men också dagar av molnigt och svalare. Igår b´var det blåsigt och regnet hängde i luften.

Fotbolls EM 2021

Att skriva om fotboll är kanske inte mitt specialämne, men måste i alla fall skriva lite om det eftersom det gäller Wales. Jag hoppas bara att mina söner inte läser detta, för de kan fotboll, en av den är producent på SVT:s sportavdelning. Deras mor vet inte mycket om ämnet, trots att hon sett ett stort antal matcher över hela Västergötland när de spelade som juniorer.

Ja, det har gått bra för Wales hittills i dessa spel.

I Wales grupp ingår också Schweiz, Turkiet och Italien.

Resultat: Wales – Schweiz 1-1, Wales – Turkiet 2-0, så en oavgjord match och en som Wales vann. Nu återstår Italien på söndag, vilket kanske inte blir en så lätt match för Wales, men det är bara att hoppas.

Liv och rörelse i denna bild eller kanske bara en dålig fotograf framför TVn…

…många samlades på olika ställen i Wales under matchen enl gällande covid-regler och satt ned prydligt i början…

…men så kom målen och det blev fart och fläkt och reglerna glömdes bor i glädjeyran.

Stolar och bänkar

Här kommer några bilder av stolar och bänkar från Wales, England och Irland. Olika färger och former i olika miljöer:

Om ni inte har WordPress hoppa över frågorna nedan.

Några frågor angående WordPress

De flesta av er som följt mig en längre tid vet att jag är en total teknisk idiot. Med god hjälp tror jag jag fått ordning på många saker i samband med att man tog bort den klassiska varianten på WordPress, men har fortfarande några små problem.

-Jag har massor av färdiga eller halvfärdiga inlägg liggande för att publiceras senare. I den gamla klassiska varianten kunde man ordna dem i bokstavsordning. I denna nya variant kommer de i tidsordning istället, vilket inte alls passar mig. Vet någon om man kan få dem i bokstavsordning istället?

-Jag har heller inte funnit en väg att få in varje nytt inlägg i olika kategorier. Vet någon hur man gör detta?

-I galleriet med bilder finns alla publicerade bilder i tidsordning. De senaste högst upp. I den gamla varianten kunde man enkelt hitta t ex en publicerad bild från maj 2018. Hur hittar man dessa bilder i den nya varianten, utan att behöva gå igenom alla?

Tacksam för svar om ni har dessa!

Trevlig helg och ta det försiktigt i hettan!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

83 kommentarer till WALES – FOTBOLLS EM 2021, BÄNKAR och STOLAR OCH NÅGRA FRÅGOR

  1. Åke skriver:

    Hettan har inte slagit till här i mellersta Norrland ännu, däremot steg temperaturen när Sundsvallsonen skulle lägga straffen 🙂 Hör med WordPress om din fråga, de brukar vara duktiga på att svara. Vilka stolar oh bänkar du bjuder på. Den första serien vart min favorit 🙂 Jag brukar inte följa fotbollen så intensivt men får kanske ändra uppfattning litegrann då… Coviden kanske försvinner när målen trillar in 🙂 Du fick till ett kort och bra sammanfattat reportage, sonen är säkert nöjd.

    • Lena i Wales skriver:

      Vad skönt att du inte fått den värsta hettan.
      Det är roligt med lite olika bänkar och stolar.
      Jag har inte så mycket mer att säja om fotboll än jag skrev, vet inte mer 😊.

  2. Blomsterbönan skriver:

    Jag frågade grannen igår vad som hände, hennes man satt och skrek som en galning inomhus. Hon suckade och så-EM i fotboll! Så påläst är jag… Det är roligt när det går bra för Sverige annars hänger jag knappt med. Jag har förstått att nåt är på gång, många gulblå tröjor på stan. Om det är match mellan Sverige – Wales, vad hejar du på då och hur blir stämningen därhemma 🙂

    Urtjusig toalett! Synd att det står en sopkorg uppepå den. Annars gillar jag fåren och Tudorsoffan. Skulle dock inte fatta att det var tänkt som stolar utan som ”lekfår” men väldigt söta är dom!

    Kan inte hjälpa till med dina frågor, lika väck där som med fotbollen tyvärr!

    Idag är det stugan vid sjön som gäller. Tonåringen får dit tre kompisar, de vill sitta på vår covidsäkra altan och spela brädspel. Det blir säkert en tur i gummiring bakom båten också.

    Trevlig lördag från ett smällhett Närke

    • Lena i Wales skriver:

      Jag kan erkänna att jag inte heller hänger med så mycket, men lite har jag följt det.
      Om Sverige möter Wales, hejar jag trots allt på Sverige. Mannen är engelsman och hejar
      absolut inte på Wales.
      Jag stördes också av papperskorgen, passade inte in. Tudorsoffan är jättefin och fårpallarna
      likaså.
      Låter härligt med en stuga vid sjön. Sjöar saknar jag här. Njut!

  3. Madame skriver:

    Godmorgen Lena
    Det er nogle herlige billeder af billeder af stole og bænke fra Wales, England og Irland.
    Jeg ser ikke sport – men jeg kunne ikke undgå at læse, at en af de danske fodboldspillere fik hjertestop midt i en kamp.
    Ha’ en fin weekend

    • Lena i Wales skriver:

      God morgon!
      Jag tycker det är roligt med stolar, svenskt roligt, inte lugnt.
      Så hemskt med denne unge man som fick hjärtstopp, tur det fanns folk runtomkring så han
      fick hjälp direkt.
      Ha det godt!

  4. Underbara sittmöbler, jag har en bok om trädgårdsmöbler… även jag har tittat på fotboll 🙂

  5. Eva skriver:

    En son som är producent på SVT:s sportavdelning var intressant! Undrar vem av dem de kan vara! Festliga blomstolar. WP frågorna hoppas jag du får svar på. Har också noterat i ”media” att bilderna inte längre går att söka på datum. Inte heller framgår det tydligt i vilken storlek de är nedladdade. Att placera ett inlägg i kategori gör man precis innan man publicerar. Om du scrollar ner i högerkolumnen där det står Publicera kommer du till kategorier och etiketter. I efterhand i ett redan publicerat inlägg kan man också fylla i kategori i högerspalten.
    Jag hejar på Wales i fotboll!
    Här har vi för varmt nu. Aldrig kan det vara LAGOM.

    • Lena i Wales skriver:

      Han är ganska ny i redaktionen, Mattias Ewer.
      Tack för hjälpen med WP frågorna. Ska kolla kategorierna som du beskriver innan nästa
      inlägg.
      Heja Wales!
      Här är det mulet och ca 13 grader, ganska okej.
      Ha det bra!

      • Eva skriver:

        Tack! Ska kolla efter honom. Sportredaktionerna tillhör faktiskt de bättre redaktionerna på SVT tycker jag. Låter skönt med 13 grader. Här hotar man med 30 idag!
        Ha det bra du med!

  6. Preciosa skriver:

    Hej Lena!
    Ja kul att det går bra för Wales!! Jag har inte sett en enda mt säkert atch hahaha…bada intresse 🙂 Fina bilder på sittmöbler! Fantasirika! Ang WordPress så vet jag inte, använder inget av det du efterfrågar. Ditte vet säkert…
    Här hemma är 30 gr varmt i dag så det blir inne med nerdragna persienner tills solen går runt hörnet…Kaos i politiken här…V har gjort bort sig…gillar inte ett förslag som inte ens finns…
    Dyrt med extraval när det ändå är val nästa år…
    Kram P ♥♥

    • Lena i Wales skriver:

      Ja, roligt när ett litet land gör bra ifrån sig i fotboll.
      Jag gillar stolar och bänkar i olika färger och former, ett flöde av fantasi.
      Oj, vad varmt. Här 13 grader och mulet.
      Hörde om det politiska kaoset i Sverige nu, vi får se hur det går.
      Kram!

  7. Anita skriver:

    Är det något jag är fascinerad av i UK så är det alla vackra bänkar som finns i bland annat trädgårdar. De blomsterklädda stolarna är som konstverk, kanske inte så lämpliga att sitta på dock 🙂 Den jag verkligen gillade var den på bild nummer två, Bord och bänkar in ett enda stycke.

    Något annat jag är fascinerad av just nu är fotbolls-EM. Jag tittar på alla matcher, älskar det. Och jag hejar verkligen på Wales. Igår såg jag England mot Skottland på Wembley där regnet vräkte ner. Oavgjort och jag hejade på Skottland. Snyggt av dom att ta en poäng av ”storebror”.

    När det gäller WordPress så vet du ju att jag har problem just nu och kan inte skriva inlägg. Men när jag läser dina frågor så undrar jag om det är så att du inte ”slagit på” switchen ”Dashboard appearance” i dina account settings. Det jag skickade mail till dig om när dom gjorde om för ett par månader sedan. Jag skickar med länken igen här:
    https://wordpress.com/support/account-settings/#dashboard-appearance
    Länken innehåller en instruktion om vad man kan göra i account settings och högst upp finns en ”blå knapp”. Om du trycker på den så kommer du till din egen account settings. Där kan du slå på switchen ”Dashboard appearance”. Och viktigt! Glöm inte att trycka på ”save account settings”. Annars så ”tar” ändringen. Nu kommer du att komma till de sidor som låg under gamla WP-Admin när du anger ”Alla inlägg” och ”Mediabibliotek”.
    När det gäller kategorier så ser jag att Eva redan svarat dig.

    Maila gärna om du har frågor. Men kom ihåg, jag sitter klistrad framför tv:n så det kanske tar ett tag för mig att svara 😉

    Lycka til och kramar och fin helg till dig Lena

  8. Marit skriver:

    Så flotte stoler og benker du viser! Fotball ser jeg ikke på, så det følger jeg ikke med på. Det var 26 grader her i går, og det er mer enn varmt nok for meg.
    God helg!

    • Lena i Wales skriver:

      Ursäkta svaret till kommentaren ovan hamnade hos dig.
      Visst är de flotte.
      Jag tittar inte mycket, men vill gärna veta resultatet när Wales eller Sverige spelar.
      15 grader och mulet här.
      God helg!

  9. Lena i Wales skriver:

    Stolarna med blommor är konstverk och kan inte sittas på.
    Den bänken/bordet du gillar finns i Irland.
    Jag tittar inte så mycket, men försöker hänga med någorlunda med slutresultaten. Jag hejade också
    på Skottland.
    Anita, you are a star! Ska titta på detta igen, det var så mycket att lära sig ett tag, att jag inte kunde
    ta in allt. Jag ville inte besvära dig för mycket och vet att du har så mycket annat och själv problem
    med WP.
    Stort tack och kramar!

  10. Znogge skriver:

    Så roligt att det går så bra för Wales! Hittills har det gått bra för Sverige också vilket självklart är roligt. Så underbara och intressanta sittplatser du bjuder på i dag.
    Jag har WP men är en teknisk idiot men ser att du fått bra råd av Anita.

    God lördag!

  11. Märtha skriver:

    Fotboll – inte något jag följer med, men TV-n snurrar, så jag hör och ser något smått. Ganska tråkigt när spelarna bara passar boll till varandra. Stått på sommartorg idag, som chiliproduktförsäljare. Hett, men torget var vid stranden. Även här går en liten bris. Och jag gillar runda former, kurviga bänkar och sånt. Verkligt charmiga bilder på sådant! Ha det gott!

  12. Geddfish skriver:

    Bänkar och stolar, så helt underbara! Man tror inte att sånt existerar! Fyllda med blommor! Häftiga toalettstolar 😀
    Tittar på bänken med Henry Tudor. Min pappa hette Henry.
    Idag har vi verkligen blandat väder. Varmt, kvavt, regn, åska, sol.
    Kramar!

  13. mamma C skriver:

    Klart man kollar på EM-fotbollen 😀.
    Vilka vackra stolar och bänkar.
    Ha en fin lördag.
    Carin

    • Lena i Wales skriver:

      Jag måste erkänna att jag inte tittar så mycket, är mer intresserad av resultatet.
      Gillar annorlunda bänkar och stolar. I Spanien har vi så fina kakelbänkar som jag visat
      tidigare på bloggen.
      Fortsatt trevlig helg!

  14. Ditte skriver:

    Jätteroligt för Wales. Och klart att de går in i matchen mot Italien med tanken på att vinna. Såg Skottland- England igår en riktigt bra match och andra halvlek när Sverge spelade mot Slovakien. Kul här att titta på spansk tv för deras kommentatorer är så entusiastiska.
    Jätteroligt att se den vackra bänkarna och stolarna och vilken variationsrikedom.
    Vad gäller WP har jag kvar den klassiska versionen så för mig är det inga ändringar alls. Jag har inte velat byta och trivs med den jag har.
    När jag skriver ett inlägg så finns de kategorier jag föreslagit alldeles under och då väljer jag där. Kanske kan denna länk hjälpa dig vad gäller kategorierna https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Wp+hur+l%C3%A4gger+jag+till+kategorier+i+en+blogg
    Lycka till.
    Önskar dig en fin helg

    • Lena i Wales skriver:

      Roligt när små länder gör bra ifrån sig. Är inte så noga med att titta, men vill veta resultatet.
      Tack för hjälpen! Ska kolla när jag skriver nästa inlägg.
      Ha det skönt!

  15. farfar hebbe skriver:

    Oj,dessa ej sittbara blommande stolarna,var länge sedan jag såg något så vackert..Klart att jag kollar på fotboll,verkar som både Sverige och Wales är vidare till nästa omgång,Grattis till oss..Haé Kram.

  16. Ingrid skriver:

    Sedan jag blev ensam ”slipper” jag ju fotboll, men det är klart att lite måste man ju hänga med i alla fall. Fast det är väldigt lite måste jag erkänna!
    Vilka fantastiska stolar och bänkar! Särskilt de där blomsterprydda, men de är nog inte lämpliga att sitta i.
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

  17. skåningen skriver:

    Häftiga stolar och bänkar!
    Här är det 29m2 i skuggan!
    Lite väl onödigt varmt!
    Kram!

  18. Jo tack, här är det varmt. Har fått duscha svalt flera gånger idag, och även marsvinen har fått svalkas av i handfatet.
    Vilka fina bänkar, fast dom med blommorna passar nog bättre för att beundras och fotas än att sitta i.

  19. Veiken skriver:

    Jag skrattade högt när jag läste att du anser dig inte kunna mycket om fotboll och har en son som är proffs på sport!
    Vilken otrolig kreativitet när det gäller de olika bänkarna och stolarna! En del är mycket tilltalande!
    Heja Wales i EM!

  20. Bänken/bordet på bild två i den serien är så himla läcker, böljande konstverk. Sedan skrattade jag åt att det i bildserien plötsligt dök upp andra typer av ”stolar”. Sittplats som sittplats… 😜

    Kan tyvärr inte hjälpa dig med dina WP-frågor.

    Ha en fin helg, Lena!

  21. Marika skriver:

    Hej Lena!
    Vi har verkligen fått känna på värmen. Det är lite för varmt men klagar inte, det går att sitta i skuggan. Man får försöka svalka sig på bästa sätt. Det var en skojig kavalkad av olika stolar. Fåren var riktigt kul och Tudorsoffan kunde jag gärna ha i trädgården. EM i fotboll har jag sett de matcherna där Finland och Sverige spelat, men också England -Scotland.
    Ha en fin helg /Marika

  22. Anette skriver:

    Många fina bänkar och stolar. De blomsterklädda är särskilt tjusiga. Precis som hos Ama har jag sedan några veckor svårt att läsa vad jag själv skriver i kommentarsfältet hos dig. Texten syns inte. Kanske är det bara jag som har fått problem.

  23. farfar hebbe skriver:

    Morsning.Denna dag är som en vanlig sommardag lite gråmulen +13 grader ingen vind,,m.a.o. riktigt skön..Inget av vikt planerat för dagen,men den går säkert ändå..Haé Kram.

  24. Älskar stolarna, speciellt dom med blommor förstås men faktiskt ännu mer parkvarianterna. Helt otroligt! Vad är det för ”konstnär” som designat och/eller gjort dom?
    Här är det vidrigt varmt, så igår orkade jag (som är mest intresserad här) inte ens se klart matchen mellan spanien och polen. Var tvungen att gå och lägga mig. I sovrummet där vi har en liten AC är det bara var 22 grader, helt fantastiskt! 🙂 :_) 🙂
    KRAM/Susie

    • Lena i Wales skriver:

      Träbänkarna är fungerande stolar och bord, så de ansågs nog inte som konstverk, även om
      de är det. Inget namn någonstans.
      Jag har hört om er värmebölja i stora delar av Sverige.
      Här 12 grade, moln och duggregn. Bra för naturen.
      Sköt om dig!

  25. Underbara blomsterstolar!
    Vad gäller fotboll så är det sällan jag kollar, men lite koll brukar jag ha ändå….:)
    Värmeböljan är än så länge underbar 🙂

    Må gott!

  26. Helena skriver:

    Vad många olika roliga sittplatser! Här tycker jag att alla rastplatser ser likadana ut vad gäller bord och stolar. Och blomsterstolarna! Blir så sugen att göra något sånt i trädgården. Ha det bra!

  27. Jag håller verkligen på Wales i fotboll. Hoppas de både slår Italien och går vidare.
    Det finns många häftiga sätt att sitta på. ”De fyra fåren” blev min personliga favorit.
    Grr! Jag vill också ha tillbaks klassiska wordpress. Tusen gånger bättre.
    Kanske har du redan fått svar. Du trycker på kugghjulet högt upp till höger. Väljer Inlägg. Läger till en ny kategori om du vill det. Annars ska det gå att kryssa i så många gemensamma kategorier som du tycker passar just det inlägget. Jag brukar ha mellan 1-3 olika kategorier. Därefter går du ner till etiketter och skriver upp lämpliga sökord.
    Hälsningar från norra Gotland. Jag ser Fårö utanför stugfönstret.

    • Lena i Wales skriver:

      Tyvärr gick det inte så bra för Wales igår, men Italien är inte lätt att slå.
      Fåren passar in hos er på Gotland. Dessa hittade jag i Irland, där de också hör hemma.
      Visst var det klassiska WP så mycket bättre. Tack för hjälpen!
      Njut av det vackra Fårö!

  28. skogsnuvan skriver:

    Vilka underbara stolar. Jag har aldrig sett dess lika. Här uppe har vi bara 11 grader och regn och åska. Härom kvällen var det förfärligt åskväder och slog ner här i byn men inte i mitt hus som tur var. Jag som varit med om många åsknerslag i huset är åskrädd och for till Btoder B och är glad att han har flyttat hit. Det blev strömavbrott i flera timmar pga åskan men nu har det slutat.

  29. Ama de casa skriver:

    Min kusin Nikkis man kommer från Wales så av solidaritet till honom hejar vi också på Wales. I alla fall så länge som dom inte spelar mot Sverige eller Spanien 😉
    Vilka superfina stolar!

    Ha en fin start på veckan 🙂

  30. åsa skriver:

    Stolarna 🥰😍 jag vet inte vilken stol jag gillar mest 🤷🏻‍♀️ men flera av dem skulle jag lätt välja att ha här hemma på vår gård.
    Vädret är inte så skoj… under helgen omkring +10 och regn 🌧
    🤗

  31. åsa skriver:

    Heja Wales 🐉
    Stolarna 🥰😍 jag vet inte vilken stol jag gillar mest 🤷🏻‍♀️ men flera av dem skulle jag lätt välja att ha här hemma på vår gård.
    Vädret är inte så skoj… under helgen omkring +10 och regn 🌧
    🤗

  32. Titti skriver:

    HETT är bara förnamnet! Jag håller på att smälta bort!!! Det är som att ha en hårfön i ansiktet hela tiden ha ha…
    Vilka härliga stolar! Den blommiga skulle jag gärna sitta i 🙂
    KRAM från ett soligt Öland & Titti

  33. Rosor och ruiner skriver:

    Ja, här är så varmt så man försmäktar, inget skönt alls!! Längtar efter regn och svalare…
    Oj, vilka blommande stolar, det var kreativt!

    Kram Gunilla

  34. Karin skriver:

    Vilken härlig påhittighet när det gäller sittmöbler av olika slag! Kul att se.

    Söndagsmatchen mot Italien gick ju rätt bra ändå för Wales. Jag menar att förlora med bara ett mål är inte illa. Matchen mot Danmark på lördag blir säkert spännande!

    WordPressfrågorna har jag inget svar på. Tvärtom, jag undrar också samma!

    • Lena i Wales skriver:

      Utemöblerna kan kanske kan ge lite inspiration.
      Ja, Wales förlorade, men inte lätt att vinna mot ett stort fotbollsland som Italien. De går i alla
      fall vidare, vilket är bra.
      Vi är många som undrar över WP nu för tiden.

  35. Jag kan INGENTING om fotboll, annat än att man sparkar fotboll…och helst ska göra mål 😉 typ det vet jag… kan inga regler. Men jag vet i alla fall att Sverige spelar imorgon 😉 🙂

    Vilka helt underbara stolar, bänkar och soffor!

    Vi har bytt värmeböljan i Uppland till betydligt svalare temperaturer på Västkusten. Det vara bara 13-15 grader i söndags och igår, men idag ska det i alla fall bli 19…

    Tack snälla du för orden om min sömnad, de värmer!

    Ha det så fint!
    /Maria

    • Lena i Wales skriver:

      Jag vet nog lite mer om fotboll, men det är väldigt, väldigt lite mer😉.
      Jag gillar denna kreativitet med stolar och bänkar, kul.
      Det är så lika väder i det avlånga landet Sverige, enorma skillnader.
      Du syr helt underbara saker!
      Ha det bra!

  36. Biggeros skriver:

    Ja jag är heller ingen fotbollsböna men tittar gärna när det är OS, EM och VM. Hade det inte varit för pandemin så hade jag suttit på en av stolarna på Sevillas arena Spanien – Sverige.
    Kul att det går bra för Wales!! Vilka häftiga bänkar och stolar och bänkad kommer jag vara när Sverige spelar nästa gång=)
    Ha det gott Lena ♡

  37. yfronten skriver:

    Vilka fantastiska stolar! Jag gillar såklart fåren lite extra. Ha det bra!

  38. iamittilivet skriver:

    Jag kan inte hitta någon sortering på inlägg och vad jag kan se kan man bara söka bilder på deras namn (vilket är meningslöst för mig som inte gitter ge dem namn…). WordPress-frågor – är du med på facebook så sök upp grupperna ”WordPress Sverige” och ”WordPress hjälp” så får du svar. När det gäller kategorier – menar du en standardkategori som inlägget ska läggas i per automatik? Det finns under Inlägg > Kategorier. Jag har att alla läggs automatiskt i ”Inlägg 2021” och sedan tilldelar jag andra kategorier inne på respektive inlägg.

  39. Anni skriver:

    Jag följde EM och nu idag har jag sett de svenska damerna utklassa USA i OS. En fantastisk match som svenskorna vann med 3-0 över ett lag som inte förlorat på 44 matcher!
    Tack för alla bilder på fantasifulla bord och stolar, tänk om man skulle bygga sig en blomstertron?

Lämna en kommentar