EN TREVLIG MIDSOMMAR FRÅN LENA I WALES

En fantastisk midsommar önskar jag er alla!

Lite blomsterfägring i form av rosor och bilder från tidigare midsomrar. Hur firandet blir i år får ni se på lördag!

Rosor i min trädgård

2020 är ett fantastiskt rosenår för oss!

Och några som redan blommat ut:

Några rosor hos en granne, i sista minuten:

Trevlig midsommar!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

70 kommentarer till EN TREVLIG MIDSOMMAR FRÅN LENA I WALES

  1. Olof Hjorthage skriver:

    Glad Midsommar till Er även om det blir en annorlunda Midsommar än vanligt!

  2. Märtha skriver:

    Glad Midsommar till er! Jag är verkligt dålig på att fira olika helger, och midsommaren för er svenskar är en betydligt större helg än här i Finland. Visst firas det, men egentligen vet jag inte hur! För jordbrukardottern innebar det oftast att höbärgningen började…### Vi har en hel del blomfägring att vänta, just nu har Midsommarrosen, ‘Plena’, spinosissima-gruppen slgit ut, nästan i rätt tid för en gångs skull. Vill ju springa med kameran i högsta hugg dagarna i ända! Du verkar ha en hel del av den vilda vresrosen, Rosa rugosa, som har förklarats invasiv här i Finland och skall utrotas så gott som det går… Men det finns minst ”sjuttielva” rugosa-korsningar man kan ha i stället… Hälsningar från hettan och torkan!

  3. fina buketter, rosorna har börjat blomma i vår trädgård, även söta vilda nyponrosor.

  4. Madame skriver:

    Så mange fine roser du har, Lene Og det er smukt at se dine buketter – ønsker dig en fantastisk midsommar.

    • Lena i Wales skriver:

      Ja, i år är rosorna bättre än någonsin, så vackert.
      Älskar mina små buketter inne.
      Lite midsommarfirande med sill blir det och den lilla midsommarstången kommer också fram.
      Ha det bra!

  5. Marit skriver:

    Så mange fine roser du har i hagen nå! Det ser så fint ut hos deg 🙂
    God midtsommer!

  6. Ingrid skriver:

    Tack detsamma Lena!
    Dina rosor är så vackra och jag hade tänkt ta mig en promenad i Visby igår och fotografera lite rosor där, men mulet och duggregn gjorde att jag åkte hem i stället när jag var färdig hos tandläkaren. Det får bli en annan gång.
    Kram, Ingri

  7. Geddfish skriver:

    Glad och trevlig Midsommar!
    För min del blir det inte så annorlunda. Jag har, sedan jag blev ensam, även firat ensam. Mina barn firar på sina håll, så för dem är det nog annorlunda i år.
    Så vackra blomster du har!
    Kram!

  8. Herrejisses ja, redan midsommar! Tänk om man skulle kolla med grannarna Familjen Cuba om de har några planer, kanske grilla något, en tårta är ju sällan fel!

    Härligt med alla dessa rosor, så det frodas!

    Ha en fin midsommar, båda två! Kram

    • Lena i Wales skriver:

      Ja, midsommarafton redan på fredag. Inte klokt vad tiden går fort.
      Jag har köpt sill på Lidl, inte vanlig svensk, men tysk och det funkar. De har dessutom god rökt lax där.
      Rosorna är så fina nu och vi njuter av dem varje dag.
      Kram!

  9. motionochfritid skriver:

    Så vackra rosor!
    Trevlig midsommar!

  10. Vad mycket fina rosor du har i din trädgård! 😀
    Jag kommer förmodligen åka till skärgården över midsommar med egen bil och sen egen båt, blir nog mysigt 🙂

  11. walkaboutsweden skriver:

    Tack Lena – och Glad Midsommar önskar jag tillbax!
    En härlig (mid)somrig känsla i bilderna du visar i början.
    Å så rosor på det. Kan man bli annat än glad!?

  12. GLAD MIDSOMMAR! Dina rosbilder gör att man nästan känner doften från dom. Så vackert….. 🙂
    Hoppas att vädrets makter är med oss nu när det är så trist. Det har varit grått och förhållandevis kallt dom sista dagarna. Men man får trösta sig med att vi fått lite regn också, så man behöver inte vattna trädgården. 😦
    I morgon – alltså dagen för midsommarafton, typiskt – ska jag få mitt besked på bröstmottagningen. Jag håller alla tummar att inte hela helgen ska bli ännu tristare, det räcker så bra med att vi får sitta här ensamma och glo på varandra. Dom gäster som vi alltid brukar ha till lunch på midsommarafton sitter också i karantän – och är det så här kallt (14/15 grader) kan man ju inte sitta ute. Så lunchen är inställd. 😦 😦
    Men blir det bara lite sol och därmed lite varmare så kan vi iaf trösta sig oss att vi kan bada i poolen och sitta på altanen och njuta lite av god mat och dryck! 🙂 🙂
    KRAM/Susie

    • Lena i Wales skriver:

      Vissa av rosorna dofta underbart!
      Här har vi inte behövt vattna på länge, det har skötts uppifrån.
      Hoppas allt går bra för dig imorron. Jag håller tummarna!
      Det får bli lite alternativt midsommar firande för många i år. Man gör så gott man kan.
      Kram!

  13. Emma Engström skriver:

    Vilka helt underbara bilder, sommarbilder om något! Hoppas du får en jättebra midsommar även du 😀

  14. torrebloggen skriver:

    Glad Midsommar!
    Kram!

  15. wiolettan skriver:

    Så fint och trevligt det ser ut hemma hos dig med alla blombuketter. Står dom på en gammal symaskin? Så vackert.
    För att inte tala om maten och den somrigt goda tårtan, med jordgubbar och grädde, smaskens.
    Så många vackra härliga rosor. I så många olika färger, så tjusigt.
    Här utanför vid Tulegatan finns det rosbuskar, men ännu så länge har jag bara sett en som har börjat blomma.
    Önskar dig och din man en Glad Midsommar.
    Kram!

    • Lena i Wales skriver:

      Jag gillar mina små buketter med blommor från trädgården.
      Den gamla symaskinen tillhörde min kära svärmor.
      Rosorna är fantastiska i år och vi bara njuter av det vackra och dofterna.
      Glad midsommar!
      Kram!

  16. Franska Fikon skriver:

    Glad midsommar till dig också! Vi ska äta sill och potatis utomhus (!) med ett annat par som är lika försiktiga som vi när det gäller att undvika smitta. Jordgubbstårta blir det också såklart! 🍓🌞🍀

    • Lena i Wales skriver:

      Här blir det sill och potatis för mannen och mig, inga besök, men det blir Friday Club på samma gång.
      Här blir det nog hallon istället för jordgubbar, för de har vi i trädgården.
      Glad midsommar!

  17. Violen skriver:

    Fint med alla rosor i din prunkande trädgård Roligt att du visar din gamla symaskin midsommarpyntad!
    Önskar er ett trevligt midsommarfirande även om det avviker från det traditionella!

  18. skåningen skriver:

    Vackra rosor som du har!
    Svar..Han kom på en bra lösning ,så att han fick båda händerna fria.
    Hoppas att ni har haft en bra dag och får en bra kväll.
    Kram!

  19. Ditte skriver:

    Så vackra blommor! Och just blommor förknippar nog även jag och många andra med just midsommar. Rosorna är helt ljuvliga.
    Önskar dig en jättefin midsommarhelg. Vi ska träffa vänner utomhus för en sen lunch och det ser jag mycket fram emot. Jättetrevligt!

  20. åsa skriver:

    Jag hoppas Du har en fin midsommar ❤

  21. yfronten skriver:

    Vilka ljuvliga rosor! Vi ska ha midsommarfest med gäster från Göteborg och Danmark förhoppningsvis, lite busigt, men vi ska försöka att vara utomhus mest. Ha en fin midsommar!

  22. Anita skriver:

    Glad midsommar till dig också Lena! Och vilken rosenträdgård du har … ljuvligt att se!

    Kram Anita

  23. Monica skriver:

    En fin midsommar önskar jag er och ni har så vackert i slott och trädgård. Och lite god mat piggar upp. Tog en fin promenad igår kväll och det är oehört vackert i naturen, mer grönska och blommor än någonsin tror jag. Vi tar det lilla lugna på balkongen. Stuglandet är omskött och vi firar inte där. Är ju så annorlunda i år och alla hembygdsgårdar stängda. Och vi har nära natur och sjöar här med. Och hav. Ha det så bra!

  24. Preciosa skriver:

    Hej Lena!
    Vilken fantastisk miljó du bor i…sá vackert! Lite skillnad frán min betongutsikt hahaha…OK. kan ju gá ner till havet. Undrar hur San Juan firas i ár, inte sett en bokstav om det.
    Jag drar vál i vág hem pá sóndag tror jag…lite oroligt…
    Kram och ha en fin helg!! P ♥♥

  25. Ama de casa skriver:

    Så fina blommor igen och snyggt midsommarpyntat 😀

    Ha en riktigt GLAD MIDSOMMAR ni med!

  26. Therese Bjärstig skriver:

    Trevlig midsommar till dig med, jag ska strax sluta jobbet och ta ledigt och inleder midsommarledigheten med att ge mig ut att köpa jordgubbar och grädde, för det hör ju midsommar till!

  27. Anne Malmquist skriver:

    Så vackra rosor.
    Trevlig midsommar 🙂
    Anna

  28. Thalassa skriver:

    Vilken blomsterprakt, vilka rosor! Här, sörmlandskusten, ser det ut som om vi kommer att få riktigt vackert midsommarväder. Hoppas ni också får det! Önskar dig en riktigt fin helg!

    • Lena i Wales skriver:

      Roligt att du uppskattar mina rosor, du skulle känna doften också och det vore ännu bättre.
      Önskar verkligen fint väder för er. Här har det regnat hela dagen, så imorgon finns det nog inget vatten kvar däruppe,hi,hi.
      Fin helg!

  29. Wow, vilken fin rosenfägring! Vi klippte våra rosor lite mer än vanligt i år och kanske är det därför de ännu ej börjat blomma. Förra midsommaren blommade de, så vi får se…snart..
    Glad midsommar!

  30. Vilken toppengod tårta! Glad midsommar!//Lena och Anders

  31. Veiken skriver:

    Trevlig midsommar till er i Wales! Vi firar inte idag. Njuter av vädret och god mat. Kanske vi tar en promenad någonstans. Är det covid19 så är det!

  32. shetlandsfrun skriver:

    Glad fortsättning på midsommarhelgen! Det ser jättemysigt ut och vilken vacker klänning du har!

    • Lena i Wales skriver:

      Tack!
      Det var en så trevlig dag med god mat och god dryck, njöt verkligen.
      Roligt att du gillar min klänning. Det är inte ofta jag bär rött, fast jag gillar det. Det är faktiskt min brudklänning som jag nu använder som festklänning.
      Ha det bra!

  33. Anni skriver:

    En underbar samling av rosor! Vad vore UK utan rosor? Hoppas att de fortsätter att blomma i några månader till, tur att vissa av dem är remonterande.

    • Lena i Wales skriver:

      Ja, så många fina rosor här i år! En fröjd!
      Rosen är ju också Englands nationalblomma (påskliljan i Wales).
      Tyvärr är det nog mot slutet av blomningen nu, så det gäller att njuta av dem nu.

Lämna en kommentar