BOXING DAY

Boxing Day

Ja, idag är det annandagen, Boxing Day på engelska. Varför heter det Boxing Day? Jo, det var då bl a anställda i hushåll, av sina arbetsgivare, fick sina presenter i en s k Christmas Box.

DSCF9619

Ja, fortfarande är jag kvar i Sverige, men imorgon bär det av hem till Wales igen. Om vårt julfirande kommer på onsdag. Jag har varken teknisk kunskap eller tid att göra ett stort inlägg idag, utan låter er fortsätta fira jul och om ni har lust kan ni nedan se våra julvideos från de senaste åren.

2013

2014

2015

DSCF9402

God fortsättning!!!!

Detta inlägg publicerades i Årskrönika. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till BOXING DAY

  1. Geddfish skriver:

    God fortsättning på julen! Jag har legat lågt med bloggande också, då jag varit bortrest till de djupa skogarna i Värmland. Kram ❤

  2. Ditte skriver:

    Tack för trevlig hälsning! Och jag kan förstå att du haft det bra tillsammans med de dina. Roligt att se era julvideos från tidigare år.
    Önskar er en trevlig hemresa.
    Strålande sol över stockholm idag! Härligt!
    God fortsättning!

  3. Znogge skriver:

    Tack och jag önskar dig en god fortsättning på helgdagarna! Hoppas att ni har haft en alldeles underbar julhelg.

    Kram

  4. Aaa skriver:

    God fortsättning!

  5. Anita skriver:

    En riktigt god fortsättning till dig också Lena!

  6. Anne-Marie skriver:

    Intressant med en förklaring till Boxing Day. Hade inte hört denna tidigare.
    Skönt att komma hem till Wales antar jag.
    God fortsättning!

  7. Steve skriver:

    Boxing day förknippar jag mycket med fotbollsmatcher i Premier league.
    God fortsättning!

  8. Preciosa skriver:

    Hej Lena!
    Trist med sjukdom men man rår inte på allt. Hoppas hemresan gått bra.
    Kram P ♥

  9. Märtha skriver:

    Aha, det är det som Boxing Day innebär! Jag har alltid undrat, ingen har kunna ge svar! Tack för det! Vi firar stilla, bara vi två, syskonens familjer är på långt avstånd och de har fullt upp utan oss. BJR sjöng i två julböner, intressant och roligt med basröst i O helga natt. Bättre än skrikande tenorer, men jag är ju jävig… Har bloggat flitigt varje dag 10 – 24 december, hoppas du hinner läsa mellan flyg- och sjukbäddsvarv… Önskar dig och de dina ett friskt nytt år!

  10. God fortsättning själv Lena.

  11. Aggie skriver:

    Hoppas ni hade det bra i Mölnlycke, jag ser att det varit sjukdom med i bilden, hoppas att det inte var av allvarligare slag. Och sen hoppas jag att det inte regnat bort hemma i Wales, jag har inte riktig koll på var det var så mycket vatten, enligt nyheterna, i föhållande till var du bor.
    God fortsättning, kram
    Agneta

  12. Pingback: ÅRSKRÖNIKA 2015 JULI – DECEMBER | Lena i Wales

Lämna en kommentar