ÅRSKRÖNIKA 2015 JULI – DECEMBER

Första delen av 2015, januari-juni kan ni läsa här!

Juli

IMG_4817

Juli månad började med en gästbloggare

May_1027 May_1072

…och fortsatte med två reportage från staden Usk, vilken är känd för alla sina vackra blommor

May_1321 May_1108

…så var det det underbara besöket av barnbarnet med lek och glädje…

Mar_1636 DSCF5685

…så bar det av för semester i Sverige

Mar_882 Mar_845

…under tiden jag var i Sverige hade jag lagt in ett inlägg från Crickhowell och ett till från Crickhowell

May_1474 July_9

…när jag kom tillbaka hem berättade jag om var jag varit i Sverige och om musikfestivalen hemma i min stad…

IMG_20150725_193931 IMG_20150725_181441

…så var det min mans tur att bistå med årets insamling för Wales Air Ambulance och för mig att berätta mer från vårt Sverigebesök…

Augusti

July_20

…augusti månad började med lite mer från vårt Sverigebesök

July_25

…men ganska snart växlade jag över till Skottland, där jag jobbade i fyra veckor…

DSCF6630

…men hela månaden var varje inägg från både Skottland och Wales…

Photo3417

…som här från Glen Coedalen

Photo3425

…och från Spean Bridge

Photo3503

…och från Fort Augustus

Photo3432

…och Loch Ness

Photo3474

…och så om Whisky från både Skottland och Wales…

May_783

…så blev det lite god skottsk mat…

September

Mar_1505 Mar_1537

Så var jag tillbaka hemma i Wales igen, för ett litet tag! Det blev ett reportage från bokstaden Hay-on-Wye

May_96 May_160

…och inte mindra än tre inlägg från Wyndcliff Garden, 1, 2, 3 tillsammans med lite brittiska bilar…

Sept20150908_275

…det blev också ett inlägg om Svenska Kyrkans träff i Cardiff…

Feb_388 ??????????

…jag gjorde ytterligare ett litet snedsteg och över gränsen till England och besökte staden Gloucester i fyra artiklar 1, 2 3, 4

DSCN5263 Photo4161

…så var det iväg igen, först till Stockhlm för namngivning till mitt lilla barnbarn där och sedan vidare till Spanien

Oktober

Sept20150903_058 DSCN5337

Oktober månad spenderade jag i Spanien, lite ledighet, men mest jobb. Under tiden i Spanien skrev jag också om Wales och började med Usk Castle i tre reportage 1, 2 och 3

Mar_1552 DSCF8511

…så blev det en artikel från Arthur´s Stone och från en badort på Costa del Sol…

DSCF0479 DSCF8971

…det blev två inlägg från Abbey Dore 1 och Abbey Dore 2 samt lite från bl a Malaga…

Sept20150908_328

…Caerphilly var tänkt att bli ett inlägg men det blev två i oktober, 1 och 2.

November

DSCN5447

November började med lite ras i Spanien och om Guy Fawkes i UK…

DSCN5466 DSCN5474

…det blev besök i Spanien av min kära väninna och mycket god mat…

Sept20150908_305 DSCN5523

…så fortsatte serien från Caerphilly med ytterligare ett inlägg och besöket i Puerto Benus fortsätter…

Photo3807 DSCN5461

…en inblick i det brittiska rättsväsendet blev det och så lite växter m m från Spanien…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA DSCN5673

…ett besök i Portmerion i Wales och en trevlig bar i Malaga…

Photo3733Breconorig DSCF7952

…från Wales blev det två inlägg från Brecon 1 och 2 och från en annan trevlig bar i Malaga och vackra och intressanta växter i Spanien…

Photo4706  DSCN5694

…besök i Castel Coch blev blev också två inlägg och en VIDEO från Spanien…

December

DSCN5828 DSCN5818

I december blev det ytterligare ett fint besök i Spanien och lite julskyltningar

DSCN5946 DSCN5995

…i början av månaden kom jag så hem till mitt kära Wales

Och vår JULVIDEO kom…

DSCN6055 DSCN6044

…så blev det lite julskyltningsbilder från Wales och lite från min trädgård…

DSCF9174

…lite om den brittiska julmaten blev det också…

DSCN6144  DSCN6248

…de sista inläggen 2015 blev om Boxing Day och om mitt ”annorlunda” julfirande i Sverige!

God fortsättning på det nya året 2016!!!

Nya inlägg som vanligt varje onsdag och lördag!!!!

 

 

 

 

 

 

Detta inlägg publicerades i Årskrönika. Bokmärk permalänken.

58 kommentarer till ÅRSKRÖNIKA 2015 JULI – DECEMBER

  1. Märtha skriver:

    och allt det här har jag läst om i ”direktsändning”, så att säga… Innedag här idag, när jag vaknade var det minus 22,2…

  2. Franska Fikon skriver:

    Trevligt med ett sammandrag när man som jag inte har hunnit läsa allt i direktsändningen 😉

  3. åsa i åsele skriver:

    Drygt minus 27 i morse kl 9 då jag var ut med the dogs.

    Har även Ni drabbats av översvämningar eller är det ”bara” England?

  4. Anita skriver:

    Trevligt att återse dina inlägg i årssammanfattning Lena. Jag minns en del av dom extra mycket, blomsterstaden Usk (naturligtvis 🙂 ), bokstaden Hay-on-Wye, Wyndcliff Garden och Portmeiron (som jag själv besökt två gånger) är några. Och er härliga julvideo som fick mig att skratta gott. Nu ser jag fram mot ett nytt bloggår från dig med många intressanta inlägg på onsdagar och lördagar.

    God fortsättning på 2016!
    /Anita

    • Lena i Wales skriver:

      Tack Anita!!!
      Gissar att just dessa inlägg du nämner skulle tilltala dej!
      Roligt också att du gillar vär video. Lite barnsligt kanske, men det är ju inför jul, hi,hi!!!
      Ha en trevlig helgdag! Här är det en vanlig vardag.

  5. Znogge skriver:

    Vilket trevligt år du har haft! Hoppas att 2016 blir lika givande. Vi funderar på att åka till Skottland i sommar men har inte kommit så långt i vår planering än…

    Kram

    • Lena i Wales skriver:

      Det har varit ett fantastikst år, men kanske lite för mycket….
      Om ni vill åka med mej till Skottland bör ni boka ganska snart, platserna går åt som smör i solsken. Kontakta mej innan ni beställer!
      Ha det bra!

  6. skåningen skriver:

    Ha en bra dag! Kram!

  7. Decdia skriver:

    En massa härliga bilder på resor!

  8. bia skriver:

    Härlig årskrönika…nu har vi vinter…äntligen !!! som jag har längtat !…men lite för kallt bara…18- är för mycket…men det ska bli lite mildare nästa vecka…tack för det ;))
    Här har vi ätit en god köttbit med rödvinssås och potatisgratäng och ett glas rött till det…det är ju inte riktigt slut på helgerna ännu, hihi…
    Kramis

    • Lena i Wales skriver:

      MInus 18 låter kallt, men troligen beror det också lite på där jag lever och alla blir förskräckta vid minus 1 grad, panik för kylan!!!!
      Fortsätt njuta av det goda livet!

  9. Ika's USA skriver:

    Låter som att du haft ett riktigt trevligt år! God fortsättning!

  10. Marit skriver:

    Flott tilbakeblikk! Fortsatt godt nytt år 🙂

  11. Anne-Marie skriver:

    Du har verkligen hunnit med mycket under 2015.
    Många trevliga ”reportage” och fina bilder.
    Ser fram emot fler roliga och intressanta inlägg. 🙂

  12. Ama de casa skriver:

    Ja jösses vad du har hunnit med, och som du har rest runt – härligt 🙂

    God fortsättning!

  13. Britt skriver:

    En bra resume av litet gott och blandat. Det mesta har jag nog läst, men det skadar inte med en uppfräschning av minnet. / Britt

  14. Trevligt att få en inblick i ditt liv som verkligen är omväxlande! Bilden med de tre paren skor går rakt in i hjärtat!
    Här är det full vinter. I dag 12 minusgrader, inte så mycket snö men Stadsfjärden har frusit till så nu behöver änderna få hjälp med mat för att överleva.
    Ha det bra!

  15. wiolettan skriver:

    Roligt med denna återblick ifrån ditt intensiva år, många resor och utflykter.
    Vackra bilder som vanligt och intressanta saker att läsa. Många sommarbilder, ingen vinter att tala om där du har varit kanske.
    Här har vi det lite vitare , med några cm snö på marken och i morse 16 minus grader. Härligt!
    Varm kram till dig.

    • Lena i Wales skriver:

      Jag är glad att du gillar min krönika. Ja, det har varit mycket på g.
      Här har det ännu inte varit någon vinter, ca 6 grader och sol idag, men vi har haft mycket regn också.
      Kram till dej!

  16. sockenvagenssota skriver:

    Det är som alltid skoj att få ta del av dina fina bilder och återblickar, och jag får nog ta tummen ur å plita ner en årskrönika även jag… brukar ju göra det, men i år har det liksom inte blivit av. Får bli helgens insats! KRAM

  17. Prylaropinaler skriver:

    Vilket härligt år du haft, hoppas det nya blir lika fint för dig och din familj. Ser fram emot att följa i dina spår och läsa dina intressanta inlägg.
    Kram / RosMarie

  18. Ditte skriver:

    Ett resande år, milt sagt. Och så mycket du upplevt av allehanda slag. Härligt!
    Tack för att du delar med dig av allt.

  19. Gilla skriver:

    Kul att få läsa lite om det gångna året hos dig. Mitt har ju inte varit så bra på sistone. Men jag fick ju i alla fall komma hem till julen.
    Nyårskonserten har jag inte missat mer n när vi har varit på Tenerife och firat jul och nyår där.
    Kram/Gilla

  20. Haggis tackar jag inte nej till… Ingen Chrismas Pudding denna jul.

  21. Veiken skriver:

    Du har en fantastiskt innehållsrikt och varierande liv! Det är bara att fortsätta i samma spår! Härligt! 🙂

  22. Du har varit med om mer än dom flesta.
    vilket fint år. Skulle gärna ha era 7 grader,
    igår hade vi minus 21!!
    Kramar/AM

  23. Lisbeth Rosén skriver:

    Vilket år du haft!! Nu snöar det för fullt och yr från hustaken. Har varit på begravning ida, Svea Kents mamma (du vet lanthandeln i Vistorp där vi drack kaffe) har gått ur tiden och begravningen var i kyrkan som Kent visade oss. Mycket varm och fin gudstjänst. Kram

  24. Jessica Meijer skriver:

    God fortsättning på det nya året!
    Hoppas det varit fantastiskt hittills!
    Stor kram
    Jessica

  25. Vilket händelserikt år du haft! Fina bilder också 🙂
    Önskar dig ett fint 2016

  26. torrebloggen skriver:

    Vilken härlig årskrönika! Du har verkligen haft ett händelserikt år!
    God fortsättning 2016!
    Kram!

  27. Tomtan skriver:

    Otäckt med översvämmningar……

  28. Steve skriver:

    Jag har sett ett antal nyhetsinslag om översvämningarna. Fjärran från myset i ”Escape to the Country”. Ha de gott!

  29. Monica skriver:

    Du har gjort många intressanta reseupplevelser, mycket som hinns med under ett år, roligt att läsa om dem. Ha det så fint och hoppas att du är ledig ibland också. Här i Stockholm är det blötsnö och väldigt grått idag, ihopskrapad svart snö, snart blir det kyligare sägs det och massor med ny snö, minus 15 och isgator antagligen. Njut av det gröna Wales:-)

Lämna en kommentar